FinaKajsa

Jag har druckit länge - i så många år. Hade ett par år där jag gick behandling och var helt nykter.
Kortfattat - träffade en man som jag trodde var nykter men när vi väl flyttade ihop visade det sig att han drack faktiskt mer än jag gjort tidigare i mitt missbruk. Hamnade i nån slags ohållbar situation där jag var väldigt beroende av honom rent praktiskt och ekonomiskt så jag blev liksom kvar. Började dricka igen. Hållt på några år. För ett år sen separerade vi men förblev i en relation. Jag klarar mig ganska bra när jag är "hemma hos mig", hos honom går det inte lika bra. Klarar inte att bryta just nu av olika anledningar.
För 2 veckor sen blev jag ordentligt "magsjuk" efter en festarnatt, alternerade mellan toa och säng i ca: 10 timmar. Nu, sen 14 dar, vansinnigt ont strax under vänster skulderblad och så oerhört trött. Är helt övertygad att det är bukspottskörteln som säger ifrån. Lite bättre senaste dagarna men är så skiträdd att jag dragit på mig något permanent pga drickandet.
Börjar där - får utveckla längre fram.

Oro är verkligen en stor konsekvens av att dricka, både riktig oro över vad man gör med sin kropp och sitt liv, men också oro som kommer av själva själva alkoholens påverkan på hjärnan, och signalsubstanserna som ska både hålla oss glada- och larma när något är farligt. Så vi kan både oro oss för mycket- och för lite.
Jag är en sån som verkligen drar mig för att gå till doktorn, när jag drack var jag säker på att jag hade långt gången cancer... Det naturliga att svara är självklart- gå till doktorn. Svårt nog. Sen skriver du förstås här för att du vill ha stöd råd och kanske uppmuntran att sluta dricka. Vi är många som är på samma resa här. Med tiden blir den ljusare!

FinaKajsa

Varit 2 ggr hos läkaren senaste 14 dagarna. Dom har kollat EKG och gjort lungröntgen. EKG är ok (förutom det jag brukar ha) och lungröntgen har jag inte fått svar på.
Jag är van att ha ont om jag ska vara krass. Men jag har legat i princip utslagen i 10 dagar på sida (inget annat funkar). Klart man blir skraj.
Jag känner att jag dödar mig själv med det här. På riktigt.
Försöker ta tag i en massa. Går sådär ;-)

Läs runt i olika trådar här på forumet så får du kanske inspiration att ta tag i din nykterhet igen, du har ju klarat det förut!

Skriv och läs mycket här på forumet så ska vi stötta och peppa så mycket vi hinner och orkar.

En del av oss här är nynyktra, andra har några nyktra månader bakom sig, och en del praktiserar kontrollerat drickande.

Mitt spontana råd till dig är att du ringer sjukdomsupplysningen och beskriver dina symtom och att du är ärlig med hur länge och hur mycket du har druckit. Lyssna på din kropp ?

Kram ?