Min kille har ett problem med alkohol, det är inte så att han smygdricker men när han väl är ute på stan vet jag att det blir kl3 på natten minst. Han kan inte säga nej och hittar alla möjligheter att fortsätta dricka när han väl har tagit den första av kvällen liksom. Detta har pågått i ett år nu och såklart har alla bakfyllor som är del av det påverkat vår relation.
Vi har bråkat så mycket och han känner sig skyldig och ledsen varje gång det händer, då är det massor med ursäkter och ’bra beteende’ i ungefär en vecka tills det händer igen, och jag är så trött.
Förra vecka var det nog droppen för mig och jag sa att jag nog behöver en paus från oss och vår relation tills det sker en riktig ändring. Han packade sina saker, bor någon annanstans nu, och vi har inte haft kontakt senaste 5 dagar.
Men hur kan man lita på att det blir bättre i framtiden? Egentligen vill jag inte separera alls, jag älskar honom så mycket men inte den personen som inte visar hänsyn till mig, vår relations osv. Hur får man tillbaka den personen från förr? Och nu mår jag även så otroligt dåligt för att det känns som jag sviker honom iom att jag inte finns där för honom när han säkert har det svårast… på ena sidan känns det som jag behöver skydda mig själv och mitt hjärta, på andra sida vill jag egentligen inte förlora honom och även vara där för honom…
Finns många tråd här där alla stöttar varandra att göra slut men finns det inget hop att det blir bra igen? Samtidigt… jag är fortfarande nog ganska ung i livet… vågar jag satsa vidare med risken att jag om 20 år tittar tillbaka och tänker; hade jag bara avslutat det där och då.
Det är så svårt att veta om man gör rätt… jag vill bara att han blir frisk…