Har haft ett förhållande (från och till under 1½ år) med en kille som kommit långt i sitt missbruk. Det tog slut mellan oss för bara en dag sen. Vi bor på olika orter och träffas som bäst varannan helg, men ibland har det gått nästan 2 månader mellan gångerna. Redan efter första dejten märkte jag att han hade stora problem med alkohol. Han drack mitt i veckan, stupfull med minnesluckor i stort sett varje gång. I början var han jättecharmig, omtänksam och smickrande kommentarer. Han fångade in mig, likt en fisk med mete på kroken. Efter ett tag kom bråken...tjafsen. Han blev sur för att jag inte ville ha sex lika mycket som han...(han ville ha sex 5-10 ggr varje dag)...han sa att jag var en jävla idiot. Så kom det andra tjejer in i bilden...han söp till när vi inte träffades och stängde av mobilen på små-timmarna, för att sen knäppa på den igen nån gång på eftermiddan dagen efter. Då skrev han att batteriet hade dött på kvällen osv...alla möjliga ursäkter. Han får vansinnesutbrott och elakheterna haglar...för typ ingenting. Sen en minut senare kommer ett sms med orden "jag längtar efter dig älskling". Droppen kom nu, för tre veckor sen. Då var han på en festival, som skulle hålla på i två dagar. redan första dagen drack han sig så redlös så han hade ramlat och slagit i bakhuvudet, svimmat av liggandes på marken. När ambulanspersonalen kom, så hade han knappt nån puls. Det var rena turen, sa dom att han klarade livhanken. Men såklart, han fick sova ruset av sig i en fyllecell. Detta borde ha fått honom att vakna till. Men han fortsätter bara att dricka...i stort sett varje dag är killen full! Han tar båten ut på sjön, ensam mitt i natten...jag bävar för vad som händer ifall han trillar i vattnet då...hans syskon och pappa vet alla om hans problem, men han vänt honom ryggen. När hans pappa bad honom att söka hjälp för sitt missbruk så sa att till sin pappa att dra åt helvete...och så fortsätter han sitt hejdlösa drickande. Han blir våldsam och hotfull, har haft med polisen att göra ett flertal gånger. Vad kan man göra? Är det försent för den här killen, eller finns det hjälp att få?