Blåste positivt idag , fick följa med till stationen. Precis under gränsen för rf. åkte bort en vecka för ett tag sen och var i ett sammanhang där jag ej kunde dricka & jävlar vad svårt det var. Nu dricker jag mkt mer istället & var idag så nära att åka dit för rattfylla. Fick böter pga avställd bil, men vilken lättnad när jag fick resultatet. Så stört att jag har det här beteendet.

Drycker

Känns totalt värdelöst att jag gjorde det. Såg det tydligt framför mig först, sen köpte jag öl & drack. Hade folk hemma, kom hem illröd i ansiktet, röda ögon, total hjärtklappning & försökte låtsas som ingenting. Tillochmed rösten lät konstig när jag försökte säga nåt. Samma dag var det möte där jag sa att jag absolut inte drack ngt+ att jag äter antabus just för att inte dricka. Är så jävla dum i huvudet.

dum i huvet, utan har alkoholproblem, dvs en drift att dricka fast du vet att du inte borde göra det längre. Vi har passerat en gräns där ingenting i världen kan få oss tillbaks till hur vi var en gång för länge sedan när alkohol inte var ett problem! Jag går till vårdcentralen två gånger i veckan, måndag och torsdag, och det är min försäkring. Minst en vecka tar det innan man kan dricka utan jobbiga problem som du nämner, och därmed slipper jag alla diskussioner i min hjärna. Efter två månader vill jag inte längre dricka, mitt problem idag är snarare att få tiden att räcka till för allt jag vill göra. Har nu blivit stammas hos sjuksyrrorna och vi skojar och har det trevligt när de häller upp min drink. Lite samma rutiner som att jag alltid hamnade på kvarterspizzerian söndag kväll förut och startade med två 7,2 öl för att jag trodde att jag behövde det. Nä, det behövde jag verkligen inte, och inte heller följande öl och den 6-pack jag trodde att jag måste köpa med mig hem för att må bra. Måndag morgon mådde jag verkligen aldrig bra. Fortsätt med dina antabus så blir veckor till veckor och hjärnan klarare och klarare. Det är mitt tips.

Mattias

Var till vc och frågade om det för en månad sen men blev nekad p.g.a
att dom inte tagit blodprover så jag fick utskriven Campral.
Ska tillbaks om en vecka igen.

Kan dom neka en o få utskrivet Antabus eller hur fungerar det.
Får man det på vc 2ggr i veckan eller vad?

Min fru med barn lämnar mig om jag inte slutar dricka som jag gör o jag kan förstå henne,
dricker tors.fre, lör.
Oftast med minnesluckor till följd.

Började gå hos en alkoholterapeut för ett år sedan och hon föreslog Antabus
men jag nekade för jag ansåg mig inte ha så 'stora' problem.!
Slutade gå hos henne för några månader sedan och efter det har a intaget eskalerat.
Hade inte en dag på semestern som var A fri.

Tänker på A hela tiden nu så det måste strypas.

Jag vill leva, men lever inte.

Vill ut ur dimman..

Drycker

Hej Mattias!
Ingen på vc har sagt ngt till mig om blodprover. B.akuten tog en del prover när jag var där, (ett par veckor sen). Det enda vc gör är att kolla promillehalten innan man dricker antabus.
Du kanske kan byta vc? Låter konstigt att de nekar dig. Ge inte upp, det var jag själv som var desperat & sa att jag behövde antabus & lugnande.
I början får man större dos, sen 2 ggr/ veckan.
Säg att du ska ha 400mg tabletter (tror det är billigare) ssk tyckte d var konstigt att jag själv fick 200 mg utskrivet.
.
Du kanske även behöver lugnande, det är till stor hjälp vid avgiftning. Ge inte upp & fortsätt kämpa!

Drycker

Tack Fenix!
Din text är hoppingivande! Ibland känns det som alkohol fixeringen aldrig kommer gå över.
Hur kan man vara så obeslutsam?
Känns bra att läsa om andra som fortsätter med antabus länge, en ssk frågade mig hur länge jag jag skulle hålla på (då hade det gått 2 veckor). är svårt att veta när man själv är så obeslutsam.

Nyckelpigan

Jag ville svara på din fråga angående Antabus; de kan inte neka dig att skriva ut Antabus, det de behöver är dock att ta prover först (levern) och sedan följa det med prover varannan vecka. De borde ha tagit prover oavsett vilken medicin de skulle ge dig. Är det så att du vägrade ta prover, eller vad var det som hände? Om du inte har förtroende för den vårdcentral du går på kan du byta. Om du vill testa en gång till, gå dit och berätta hur det är för dig och att du vill ha Antabus, ta proverna och få ett recept. En stark rekommendation är att boka en tid hos sköterskorna två gånger per vecka, gå dit och ta din Antabus där. Risken är annars stor att du kommer att börja deala med dig själv och rösten i huvudet kommer att förhandla bort Antabusen. Hoppas det ordnar sig för dig!

Drycker

Rutinerna vid provtagning verkar helt enkelt vara olika. Jag själv har inte tagit prov på en månad, men jag kan ju ta upp frågan på tis när jag ska dit.

Nyckelpigan

Du kan läsa i FASS (för vårdgivare, ej för allmänheten), där står angående provtagningsintervaller. Anledningen till att man gör så är att en ovanlig biverkan av Antabus är just påverkan på levern, det kommer oftast tidigt och därför följer man leverproverna för att kunna sätta ut medicinen i tid om något skulle hända. Jag vill dock påpeka att detta är ovanligt och absolut inte ska användas som en ursäkt att inte ta Antabus - det man med säkerhet kan säga är att ALKOHOLEN skadar levern och alla andra organ. Ville bara skriva det så mitt inlägg inte leder till att någon som behöver Antabus avstår, det är en väldigt bra hjälp för många... ibland skillnad mellan liv och död. Ge dig inte, jag tycker det är jättebra att du söker hjälp, dock så sorgligt att du inte får det du behöver. Styrkekramar

Mattias

Fått en ny tid. Måndagen den 24:e.
Hoppas jag får en annan läkare.
Hon jag fick var inte så speciellt intresserad utan skrev ut Campral och tog blodprover.
Denna gången kan dom inte neka mig Antabus då?
Tog nyligen lever och njurprober hos en rutinundersökning via jobbet o dom var bra konstigt nog..
Ser fram emot att få ut Antabusen och möjligen något lugnande.

Kan man mixa Naltrexone, Campral och Antabus utan någon biverkningar?

Tack för era svar.:-)

Nyckelpigan

Man kan kombinera (alla tre är kanske att ta i), men en läkare måste lägga upp en plan tillsammans med dig. Jag förstår inte varför någon skulle neka dig antabus.... Helknäppt. Om provsvaren inte finns i vårdcentralens datasystem, ta då med en kopia på dem och visa. Håller tummarna!

Drycker

Tack nyckelpigan!
Man lär sig. Tror att de är lite laid back på min vc. Vad är det för plan du menar? Känner inte igen att vi har gjort någon. Bara nyfiken.
Stor kram! & tack för ditt engagemang ♡

känner hopp! När det gäller prover så vill man kolla levern innan man sätter in antabus, kan tydligen vara lite farligt om man har en dålig lever och kör igång med antabus. Har du nyligen tagit prover som är ok, så kan förstås ingen neka dig antabus. Naltrexone har jag provat med framgång, och det kan kombineras med antabus om du vill. Gör att man inte vill dricka, särskilt efter någon öl så vill man inte ha mer. Men ska du ta antabus behöver du inget mer egentligen, då kan du inte dricka utan mkt jobbiga konsekvenser. Campral har jag provat på en gång, men märkte ingenting alls. (Kan också berätta att Naltrexone funkade bra, men då upptäckte jag också att jag verkligen var hundra procent alkoholist. Det var inget kul att dricka en eller två ål och upptäcka att man inte vill ha mer. Alltså dricka socialt eller normalt som vissa säger. Jag är ute efter berusningen, och därmed hade jag ju ingen glädje av medicinen egentligen!)
Good luck!

Drycker

vänta, för att jag var för sjuk för att åka hem. Fördelen med det var att jag kom iväg på första AA mötet ikväll. Blev så sjuk igår & kände mig så värdelös så jag insåg (inser) att jag antagligen behöver ngt mer än antabus för att känna att jag inte ska dricka alkohol. Försökte gå & handla cigg för att lugna ner hjärtklappningen & kände pulsslagen i hela tänderna, tjejen i kassan såg ut som hon sett ett ufo eller liknande. Såg förjävlig ut.
Jag ska gå på ett möte till senare i veckan har jag bestämt mig för. Känner mig tacksam för att okända människor bryr sig på ett så öppenhjärtligt sätt, jag försöker ta till mig det.

myrkotten

"Dallas" drycker, fick mig att skratta även om fylle lekar är av ondo. Läste nyss ditt inlägg hos Sisofys.

Imponerad av att du har vågat dig till ett AA-möte, bra jobbat drycker.

Kramisar m-k

Drycker

Stort tack myrkotten!
Håller tummarna för att du får hjälp med din depression. Du är så j-a värd att känna livsglädje!!

Förresten, det där med ciggen handlade om igår, när jag drack, inte om ikväll. Kanske skriver mer om AA i slutet på veckan. Känner mig avtrubbad, svårt att visa känslor, svårt att ta till mig andras känslor. Jag måste träna mig känns det som.

Vändningen

Här händer det ju massor! Även om du har svårare saker att hantera också, med relation, flytt etc - en oj, vad skönt att se att du har kommit igång med hjälp och fått medicinering osv. Massor med stora steg på gång här ju! Jag ska själv gå på AA tänkte jag bara för att jag ser det som ett extra verktyg bara. Behöver inte svälja allt som sägs eller avhandlas där, men tror det är nyttigt att träffa fler personer och prata om det jag inte kan prata med mina kollegor eller vänner om - missbruksproblematiken.

Skönt att se att du är på g iaf, det går faktiskt framåt. Inte bakåt.

Drycker

Har i helgen försökt att göra saker. Jag åkte ut i skärgården. simmade, gick promenader på öarna & en del annat. Det var ju helt underbart i augustivärmen. Men lik förbannat rörde sig tankar & fantasier kring alkohol. Det är frustrerande.
Ikväll var jag iväg på ett andra AAmöte. Vet inte hur det kommer gå, innan mötet tog jag ett impuls beslut om att sluta med antabus, eller jag hoppade över. Hade ett läkarbesök innan som inte var så bra, oklart om det påverkade att jag drog ifrån vc & råkade hoppa över antabusen. Om jag slutar med den så är planen att gå på möten, bara det att jag har en böjelse för att underdriva problemen, kanske är lite typiskt för alla alkisar.
Vändningen, tror det är bra att gå på möten, att överhuvudtaget träffa andra (i verkligheten) & få en fet påminnelse om hur alkoholen påverkar oss. Läste din tråd om att trappa ner, det är tänkvärda saker du skriver. Själv försökte jag trappa ner i ngra veckor med hjälp av programmet efter flera månaders upptrappning,utan att lyckas. Jag läste en artikel om att fri vilja i sammanhanget inta droger, försvinner. Hjärnan behöver drogen, igen & igen, för att känna sig balanserad.
http://rehabreviews.com/addicts-alcoholics-free-will/
Vet inte om länken fungerar, men jag tror att din teori kanske stämmer, det känns (kändes) bara omöjligt att genomföra på egen hand. Samtidigt som sluta tvärt &så känns omöjligt själv,nåja, Ska fortsätta dividera om det imorgon.

God natt!!