Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

Ebba

Det här kanske låter lite knäppt men jag önskar faktiskt att jag vore din hund just nu och fick vara med dig och inte vet jag var Selma sover, kanske på golvet, ja det går bra. Skulle bara vara så skönt att få ligga i din soffa som en hund och se på dig. Det är så kass stämning här hos mig, här tycker ägaren inte om sin hund så mycket.

LenaNyman

... om Lucas gav mig onda ögat och på något sätt, i ord eller gester, skulle antyda att jag inte var välkommen i hans hjärta. Om ens tillfälligt. Så absolut, kom hit, lägg dig i soffan, Selma kan ligga bredvid dig och du har fri tillgång till hennes varma, torra och lena kropp som är så hääärlig att ta på. Och du kan ge mig lite musiktips, för såna behöver jag, och så tänder vi alla ljus vi kan hitta, och när vi blir hungriga går du, jag och Selma iväg och pallar grannens äpplen och kanske gör vi en paj eller så glufsar vi i oss dom bara som dom är. Och jag kommer att stressa upp mig, för vad ska man nu hitta på för intellektuell och spirituellt att säga och så småningom kommer jag att slappna av i både vår gemensamma tystnad och i orden som växelvis kommer från oss båda.

Goddammit, vad gött det skulle sitta, E!

LenaNyman

... identifiera den här rösten som säger dumma saker till mig och om mig hela tiden. Göra en hel människa av denna röst, dra upp konturerna, fylla i minspel och kroppsliga attribut. Och sedan, när jag är på det klara med vem den här entiteten är, med en vänlig åtbörd peka mot utgången och med lugn stämma säga: "Dags för dig att gå nu."

LenaNyman

... sa han något om att han skulle vilja lära känna mig bättre. Jag förstod inte vad han menade. Vadå lära känna bättre - som en lök man skalar av, lager för lager, tills man når kärnan, eller? Jag hade endast ett lager, ytlagret, och innandömet var fyllt av tomhet.

LenaNyman

... över att lite i efterhand nu se att jag skrivit att jag HADE endast ett lager. Det betyder att jag någonstans inom mig tycker att jag har i alla fall ett till nu.

Ebba

Själv önskar jag att lökens yttersta lager vore tjockare på löken jag. Det vore tryggt och skönt. Varmt och tryggt.

Hälsa Selma, jag tror inte du har berättat vilken sort hon är och färg men det kanske är för privat här i forumet hela världen kan ju läsa och fatta att du är deras kusin eller arbetskamrat eller så.
Det är det kluriga med detta forum.
Jag tycker att Selma är ett fint namn, träffade en flicka som hette så en gång. Hon var speciell. På riktigt alltså.

/Ebb...

steglitsan

nu bestämmer sig för att lämna så måste vi ju ställa till med ett avskedsparty här! Ett surpriseparty kanske? ;)

LenaNyman

... har jag just inget mer att tillägga än att det ska bli fjorton. Jag har en utmaning till helgen då Lucas ska vara borta på jobb. För första gången i min nynykterhet kan jag börja nosa lite på tanken att redan i förväg rikta in mig på alkoholstopp inför en helg. Det måste ju vara ett framsteg.

Det kommer gå bra Lena. Tittade på länken du lämnade i Ebbans tråd, när Lena sjunger om månen. Så fint... Du kommer klara dig fint i helgen vännen.

LenaNyman

Ebba säger: "Själv önskar jag att lökens yttersta lager vore tjockare på löken jag. Det vore tryggt och skönt. Varmt och tryggt."

Jag känner tvärtemot. Jag har byggt upp ett pansarskal till yttersta löklager. Nödd och tvungen till. Nu, när livet lugnat ner sig, önskar jag slipa ner det där yttersta lagret. Det börjar vara i vägen. Det syresätter inte insidan och det stoppar upp det fria flödet i båda riktningarna.

LenaNyman

En kompis ringde nyss och vill att vi ska träffas i morgon. Hemma hos mig. Innan hon rentav hann bjuda in sig själv så skyllde jag på någon hastigt uppkommen situation och bad om att få återkomma. Suck.

Vi träffas rätt sällan, hörs mest på telefon. Till saken hör att hon är en vinpimplare av rang och alltid när vi umgås så är det över en drös vinglas. Därför känns det heller inte aktuellt att föreslå en "IOGT-NTO-träff" (eller så gör jag det, för då meddelar hon säkert förhinder). Överhuvudtaget har jag ingen lust att umgås i onödan med folk för tillfället. Om man fick gå i ide, direkt, utan att passera gå - ja, då skulle jag göra det.

Jahapp. Nu får jag börja fila på en bra anledning till att skjuta upp den här vänträffen. Jag behöver inte den typen av träff just nu. Och förresten är jag inte alls mogen eller beredd på en sådan heller.

steglitsan

Bra Lena, varför sjutton ska man gå med på att göra något överhuvudtaget som man inte har lust med?