Jag vrålar. Gud, kan man inte bara få dö någon gång. Jag är less.
Gud säger: "Ja, du ska få dö någon gång."
Men för fan, får jag lov att gå av skiftet nu i eftermiddag?

Jag fattar inte varför jag föddes och jag är trött på att plågas. Och jag super till mig en stunds vila.

konstnären

Tänk inte på julen nu en dag i taget räcker gott. Om du vill kan du läsa mina första inlägg där jag tror jag nämner just julen när vi var inne i oktober. En dag i taget funkar bra för mig. I början var jag helt fixerad vi att får jag aldrig dricka mera. Det lägger sig så sakta lovar, tar lite tid för hjärnan att omprogramera sig. Jobbar med nytänk hela tiden trots att det gått över ett år. Men jag vill aldrig byta tillbaka.
Du är strong
Konstnären

LenaNyman

... läst flera sidor av din gamla tråd idag. Blev nyfiken på din resa. Och så har du ju hund också. ;)

Ja, man bryter ju ihop om man ska tänka på förlängningen, framtiden. En lång jävla uppförsbacke, hela den. Så jag försöker krympa perspektivet, köra fram och ner huvudet och glo ner i marken bara.

Du, förresten! När Lucas kommer hem ikväll, gissa vad som står på matbordet då? Just det, Konstnärens kålpudding! Himla fiffigt att koka kålen i stället för att steka. Hälsa och tacka mamma i sin himmel för det.
:)

LenaNyman

När jag läste dina jultankar så tänkte jag att julen tar jag när den kommer. Ja, tjena; några timmar senare har jag själv samma slags tankar i huvudet! Man hinner inte med i dom här tvära tankekasten och humörsvängningarna...

Ebba

när du rastar hunden.
Det är ett stressmoment och sen ta upp bajset. Hålla andan, hålla kopplet och ta upp bajset. ÅÅÅH...

LenaNyman

... kommer jag inte att ha druckit en droppe på sju dagar. Jag gillar egentligen inte att snöa in på att räkna dagar, det känns så besatt på något sätt, men den här veckan har varit så omvälvande. Det är konstigt nog fortfarande 2014; tycker vi borde ha kommit in i anno 2017 i alla fall.

Ja, så jag gratulerar mig till denna nyktra vecka och medger inför mig själv att det känns stort i det lilla. Puss på mig, jag är inte så dum ändå.

:)

LenaNyman

... är detsamma i handling som att hålla upp dörren för sig själv. Artigt och med stor välvilja bjuder man in sig själv att kliva in i ett annat livsrum.

LenaNyman

Frågar Lucas mig. Jag får ju säga precis som det är, att jag inte har den vildaste aning. Och då berättar han om Planen.

Vi har en massa sprit hemma sedan tidigare utlandsresor. Jag vet inte vart den här spriten finns riktigt, men någonstans i garaget i alla fall. Hade förrådet befunnit sig inomhus hade det varit uppdrucket för länge sedan, och inte av Lucas. Till saken hör också att vi äger en husvagn och i morgon ska vi dra iväg med den för övervintring.

Inför denna morgondagsresa ska Lucas ta all sprit från förrådet och langa in den i husvagnen, som fram till våren kommer att stå miltals från vårt hem.

Alltså, jag blir alldeles, alldeles... Vilken kärlekshandling. Jag baxnar. Tack, älskling!

Ebba

Glöm inte att han kanske inte hade kunnat göra så om du hade satt dig på tvären, din förtjänst är det också.
Har det redan gått en vecka sedan jag låg i sängen och var nervös :)

En vecka ikväll, det är vackert.
Du är en liten nykläckt kyckling som yrvaket ser dig runt och lär dig dag för dag. Jag är så stolt över dig Lena.

LenaNyman

Jag sväller i bröstet.

Förresten, egentligen borde jag inte byta nick från brakfylld. Du förstår, efter Konstnärens kålpudding i går så...
;)

LenaNyman

Mikromannen var precis här för att byta ut vår trasiga mikro mot en icketrasig. Jag pratar på och har mig och ser plötsligt att Alkoholhjälpens hemsida flagrant framträder på den rätt stora bildskärmen, på den inte alltför diskreta platsen, på hans väg mot köksregionerna. Dra mig i galoscherna. Men jag kunde faktiskt ha toppat det hela med att lulla omkring salongsberusad när han kom, det kunde jag ha gjort.

LenaNyman

... med Lucas. Eller snarare den här trekanten jag har med Lucas och alkoholen. Jag tror inte jag kunde varit ihop med en bättre person än Lucas, sett till den resa jag precis påbörjat. Han har aldrig propsat på. Aldrig tjatat. Aldrig lagt orden i munnen på mig. Aldrig försökt stressa på den här processen jag gått genom för att till slut söka hjälp.

Jag tror inte att han tyckt att det varit lönt. Han känner mig. Jag skulle bara börjat konstra. Vredskas. Tjura. Bli obstinat och rabiat.

Dessa ord är min kärleksförklaring till dig i dag, Lucas. Hade du hängt här också så hade du kunnat läsa dom, men jag är glad att jag får ha det här rummet helt för mig själv. Puss.

LenaNyman

Det står klart för mig att det faktiskt är mission impossible. Det låter sig helt enkelt inte göras. Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara längre tid. Säger optimisten. Men att supa bort själsliga skavanker är förbaske mig omöjligt. Man kan hålla på hur länge man vill, dom försvinner inte. Har jag märkt. Jag har försökt i flera år nu.

Alltså är jag tvungen att ickesupa mig till bättre självkänsla. Ickesupa mig till en dräglig tillvaro. Ickesupa mig till ett bättre liv för hela familjen Nyman; Lena, Lucas & Selma.

LenaNyman

Turen är nu kommen till dig, Ebba. Du är hjärnan bakom nicket LenaNyman (och försök inte, det här har du inte tänkt på ett helt år för tio år sedan). Men serverade det på silverbricka gjorde du.

Tack, sötnos, vackra själ! :)

steglitsan

Grattis till din vecka. Vi är lika nykläckta båda två på så när som några dagar. Underbar lycka och seger. Nu tar vi oss an vecka 2! Kram

Ebba

Jag ska berätta vad som hände mig när tapet-mannen kom. Jag sa "det ligger gamla tapetrullar i ett skåp högt upp i hallen "och vi stod där och han sa "i det här skåpet?" och jag svarade "ja" just då kom jag på att jag lagt in en VHS porrfilm ovanpå tapetrullarna som Å haft med sig som "skitrolig skämtpresent" när han kom på kaffe ett år tidigare eller så och att jag lade upp den där för att jag inte ville ha den synlig och inte orkat slänga den. Tapet-mannen lyfte bort den och gav den till mig innan han kunde ta ner tapetrullarna. Livet är härligt när man bor i ett land med fred :)

LenaNyman

Haha, det känns som att börja banta på en fredag i stället för på den konventionella måndagen. Crazy. Och utmärkt bra. Börjar jag dricka på en fredag sabbar jag ju nyårsklockorna klockan 22.49.

Vecka 2, here we come!

LenaNyman

Du kunde ju blivit skjuten precis där och då. Eller i alla fall dränkt i tapetklister och inrullad i någon rulle med obskyrt tryck utan mönsterpassning. Usch!

LenaNyman

... köttbullar senare sitter jag här igen. Vad bra det går att rulla och steka köttbullar till musik! Drog igång någon Hits of the 80's, volymen på det högsta, och om det var du som gick förbi mitt köksfönster för en halvtimme sedan, undrandes vad i herrans namn som stod på, så fick jag just då gudomlig inspiration framför köksfläkten till Addicted to Love. Det var därför jag rörde mig så underligt med stekspaden i högsta hugg.

"Njut när du kan, uthärda när du måste."
~ Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832)