Tänkte att efter 120 nyktra dagar så kanske jag kan få hänga här istället?
Om jag får bestämma så kommer jag aldrig att dricka alkohol igen. Det är min bästa sida som skriver det. Min ”dåliga” sida har jag lyckats knocka så den har varit helt utslagen i 120 dagar, som sagt.
Hoppas att kraften kommer att finnas även framöver att ge den en rejäl smäll igen om den mot förmodan skulle vakna igen.
Hoppas och hoppas förresten...
Jag bestämmer att jag har kraften, har ju lärt mig här att jag måste tänka positivt och ha rätt mindset för att lyckas.
Har inte varit nära ens att dricka på senare tid. Känner mig så nöjd med att varje morgon vakna och veta att jag har lagt mig nykter.
När jag har varit på middag så har jag blivit erbjuden alkoholfria alternativ och det har varit helt ok. Känner ingen saknad efter alkoholen. ÄN!

Ska försöka läsa igenom trådarna här för att få ytterligare motivation.
Tjing!

Jag är så glad för att kunna välkomna dig hit! ? Så stabil som du känns nu, det går ju som på räls!
Det bästa är att du har många goa saker och fördelar kvar att upptäcka. De verkar inte ta slut liksom har jag märkt.?

Kram

Firade en födelsedag i familjen igår och vi bjöd då på välkomst-bubbel och rödvin till maten.
Det slog mig att alla faktiskt drack mycket mindre än de brukar. Jag tror att jag har den påverkan, eftersom jag själv inte drack.
Annars är jag den som alltid snabbast får tomt i glaset och därav gladeligen fyller på andras glas för att få fylla på mitt eget. Nu dracks det i väldigt lugn takt. Hade blivit tokig om jag fortfarande hade druckit.
Nu när jag själv inte dricker så gillar jag när andra gör det. Känner som tur är inget sug alls så det är helt lugnt.
Men jag känner mig på nåt starkare i att inte dricka ju mer andra dricker. Ingen blev sluddrig eller ens påverkad så det var lugnt. Vet att min pappa som är nykter alkoholist sen 30 år tillbaka ger bort vin och sprit i present till höger och vänster som nån sorts terapi, och bjuder gärna på vin när man hälsar på. Nu börjar jag förstå hans beteende, jag kommer nog att bli likadan...

Stackars frugan och andra släktingar drack mer än dom ville pga att jag fyllde på deras glas hela tiden.😬 Deras tolerans var/är mycket lägre än min, fy vad elak jag var.😅

Skönt att du inte har de minsta problem när andra dricker! Det tyder på att du verkligen inte vill dricka.

Kram

Ja det är viktigt att vara bestämd om man vill fortsätta vara nykter..Är man för svag, eller hoppas hålla sig nykter så tror jag det blir svårt..Så är det ju med alla livsstilsförändringar..Mod, styrka och kunskap, är viktigt när det gäller beroende och missbruk..Du har klarat dig, och gjort det väldigt bra, Illaute..✨🎉✨

Tack Miss Lyckad!
Tror att det just dom faktorerna du beskriver som gör att man lyckas. Vill lägga till rätt timing också. Man måste liksom komma till det läget när man känner att måttet verkligen är rågat och att man definitivt druckit klart.
Sen gäller det ju att aldrig glömma den dagen man bestämde sig att man ville sluta. Den dagen vill jag aldrig uppleva igen.

Halkade in här av misstag och läser hur bra ni mår här! Kanske jag någon gång hamnar här med. Det som slår mig är att ni borde ändra era namn till ”Lyckad” och ” På rätt väg” 😅☺️🌼