Hjälp, på riktigt! Nu är det över och slut!! Jag har av olika anledningar blivit ensam utan familj i hemmet i en vecka, 5 dagar har nu gått och jag har varit packad hela tiden. Drt var det ända jag hade i huvudet när 2 av familjemedlemmar lämnade huset, att jag kunde vara själv och dricka så mycket jag ville, det har jag också gjort, med nedrullade persienner, men i morgon kommer dottern hem och jag kommer må skit dåligt, jag hatr försökt art ha idag till att trappa ner drickandet med hjälp av folköl.. Orkar, orkar inte längre, hur ska jag lyckas sluta dricka utan att må så dåligt??

Ellan

Hej och välkommen!
Känns som att du verkligen behöver bryta detta farliga mönster. Att isolera sig för att dricka gjorde jag också och det är vanligt i en aktiv fas av drickandet. Ta hjälp på något vis! Skriv här, prata med någon, sök upp ett AA-möte med likasinnade som har stor erfarenhet, ta hjälp via VC, arbetsgivare eller via kommunen alt beroendecenter. Alternativen är många och vi här på forumet har valt lite olika vägar. Vi finns här och stöttar men beslutet är ditt och endast du själv kan ta beslutet att det är nog. Att sitta fast i skiten med all ångest, smärta och skam är hemskt. Det går att ändra på.
Styrkekram
Ellan ?