två lådor på en helg, missar måndag på jobbet pga kräk och....
Var i järfälla kan dom dra till mig?

Full nu :-(

Li-Lo

Hej och välkommen NHonk

Du sätter fingret på något som kännetecknar det här forumet. Vi lever i en snabb värld och många av oss är vana att få och ge snabba responser. Självklart kan det ske även här samtidigt är det oftast lite lägre tempo här. Att uppmärksamma och bekymra sig för den egna relationen till alkohol kan vara en tuff insikt. Jag vet inte hur det är för dig men du har modet att vända dig utåt. Ett viktigt steg.

Det finns så mycket erfarenhet och generositet här. Den gemensamma nämnaren är alkohol men skälen, motiven till att vilja förändra sina alkoholvanor ser lite olika ut precis som målen. På kort och lång sikt.

Jag hoppas att du skriver igen. Forumet är för er användare och vi har inte en lista på "regler" även om vi har ett ansvar för det som skrivs här. Det händer att vi redigerar inlägg som till exempel innehåller reklam eller som kan vara hotfulla eller kränkande. Andra saker vi undanber är att skriva under påverkan eller att bryta anonymitet. Inte lätt att veta vad som gäller. Vad du kan vara säker på är att du inte är ensam.

Välkommen igen
Li-Lo
Alkoholhjälpen

Hej, en flaska whisky igår. En idag. Ledig så tänkte passa på. Men det gick inte att bli full (enligt mitt dåvarande/nuvarande status). Men dagen efter så vet man. Kämpa på. Jag försöker Men det blir svårt. Man borde ha en chatt, dygnet runt för stöd av andra. Att man kan prata med någon då man druckit och känner att det räcker för när man vaknar på morgonen så tänker man aja men det va ba igår och sen sker det samma skit igen. Man vill kunna prata med någon/några i nuet. Som känner det samma, det jag känner och kunna öppna upp sig anonymt och inte vänta på ett AA möte eller ett schemalagtbesök hos psykolog. Speciellt jag som även lider av socialfobi som inte vill träffa okända människor. En chatt hade gjort susen, att veta att man inte är ensam just då