Vill så gärna lyckas men det är svårt..fast egentligen förstår jag inte varför det är så svårt...det känns ibland som det är inte riktigt förbaskat dålig ovana (givetvis ett starkt beroende)! Jag är konstant trött så jag längtar SÅ mycket efter att få känna mig pigg och utvilad...Nu kommer nästa utmaning och det är fredag och lördag...jag vill verkligen försöka klara av att vara vit dessa dagar...

Allt gott till alla er därute som kämpar!!

Kramar:)

Jag tittar in här och vill ge ett svar på din tråd då du inte fått något på just denna ännu. Jag ser att du har flera trådar och har fått svar i dem så det är bra! Det kan vara lite såhär på forumet, ibland får man svar snabbt och ibland tar det lite tid, när en ny tråd skapas eller det skrivs ett svar syns den igen och för att "hamna längst" upp kan man därför behöva skriva flera gånger om det är så att man vill ha lite stöd från andra användare här.

Fint att du delar med dig både av "delmål" du har och vad som motiverar dig att göra denna förändring, att sätta ord på det utåt såhär kan vara hjälpsamt för att kunna sortera sina reflektioner och förtydliga vad det är man vill. Dock krävs det både mod och kraft för att göra det. Bra gjort!

Flera kan nog också känna igen sig i just detta och det i sig kan kännas skönt, veta att man inte är ensam.

Fortsätt gärna skriva och läsa och hoppas mycket här blir hjälpsamt för dig!

Varma hälsningar,

Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet