Hej! Vill verkligen sluta dricka, jag dricker
1-2 gånger/mån. Jag dricker aldrig på en vardag, men de gångerna jag dricker så säger jag 1-2 öl och så slutar det på 7-8st oftast. Kanske inte låter så mycket men jag blir så bakfull och får ångest som tar 2-3dagar att försvinna. Jag känner att jag måste sluta helt. Jag har varit helt vit i årslånga perioder, och då mådde jag väldigt bra. Svårt att stå emot när vänner hör av sig framåt fredag, men jag kan ju inte stänga in mig varje helg.

Leverjag

Jag förstår. Många här skulle tänka att du är i princip nykterist som dricke så sällan men det orsakar problem för dig och du mår dåligt.

Tror faktiskt att du skulle klara dig jättebra med att dricka A-fritt på krogen. Jag har haft jätteroligt utan A och oftast får man jättefina och goda drinkar av bartenders nör man ber om A-fri drink. Till dina kompisar kan du väl bara säga att du är allergisk och mår dåligt av alkohol och kommit underfund med att du vill låta bli. Det är det du är, låter det som.

I programmet som Alkoholhjälpen erbjuder får man hitta på svar på att tacka nej i olika situationer och öva på att säga dem rakt och tydligt utan svepskäl och svar som att inte nu, kör bil osv. Kanske kan vara något för dig?

Lycka till

Castrol

Vi delar problematiken du o jag, dragit ner och det kanske blir varannan var tredje helg. Men de slutar alltid med drängfull, säkert 3-4 dgr med tokångest! De är skitjobbigt! Går nu på Länkarna, "Optimisterna" och öppenvården för att hitta en väg ut. Dvs förstå att jag inte kan dricka mera.
De är fan inte lätt, har idag gått med programmet på den här sidan, det kändes väldigt bra tycker jag.
Vi måste förstå att det blir aldrig som det var en gång i tiden när vi festade, de tåget har gått för länge sen!!

Kämpa o lycka till!

Tappad

Hallå där jag har inte tagit en droppe sen jag skrev mitt inlägg. Igår hade vi julfest på jobbet drack 1 Loka käkade och gick hem kl20 kändes bra imorse. Har insett att det är färdig druckit för mig, blev sjukt sugen när arbkamraterna skålade, sugen så jag blev nervös för mig själv. Vill inte ha ångesten igen.