Har inte varit här på väldigt lång tid. Mitt drickande har inte blivit ett dugg bättre sen sist. Fick i tisdags ledas hem för jag var totalt packad och hade förmodligen hamnat i nåt dike eller så. Skulle upp och jobba dagen därpå. Däckade med kläderna på och hade inte ställt nåt larm men mirakulöst vaknade jag i tid och genomled arbetsdagen under helvetes alla kval... Naturligtvis tänker jag -aldrig mer! Som så många gånger förr. Min ambition var att bara ta ett eller två glas och sen gå hem vid 21 men så blev det ju inte. Blev mer aspackad än någonsin med en total blackout efter ca. 22. Vet att jag är en alkoholist men dricker ändå. Har ätit Naltrexon utan resultat. Har nog aldrig riktigt försökt att vara helt vit. Har skrivit och tänkt tusen gånger förr att jag borde men aldrig lyckats. Känner mig så jävla dum! Har supit bort mitt vuxna liv... Ikväll är det fest igen. Jag tänker att jag bara ska ta ett glas vin eller en mellanöl men vet hur det kommer att sluta om jag tar första glaset. Hur kan jag ens tro att det kommer att gå just ikväll när jag 7 gånger av 10 misslyckas och vaknar med minnesluckor och ångest. Hjälp mig!!
Fråga: Kan jag läsa mina gamla inlägg? Hur länge ligger de kvar?

Ebba

Du är inte dum kom ihåg det, men jag förstår känslan.
Det tog nästan åtta månader in i nykterheten innan jag klarade att gå med rak rygg för att jag kände mig så jävla dålig.
Sen insåg jag sakta men säkert att den jag är påverkad inte är vem jag är.
Men efter lång tids "dumheter" med alkohol inblandat var det svårt för mig att minnas att jag inte är dålig...

Jag är glad att du är tillbaka.
Ofta tänker jag på att jag har fått många chanser, jag menar, tänk hur lätt hänt det hade varit att kliva rätt ut i gatan under en fylla och bli påkörd eller vad som helst.

Välkommen tillbaka.
Egentligen vill jag också säga: gå inte på festen ikväll.
Köp godis och julmust (eller vad du nu tycker om) och stanna hemma och ta hand om dig.
Men så enkelt kanske det inte är?

Stor kram

Avslutat konto

Känns alltid lika fint och få ett svar på ens inlägg här. Skönt att känna att det finns fler i liknande situation.
Jo, så enkelt borde det ju helt enkelt vara. Att bara stanna hemma och undvika all konfrontation med alkohol. Men jag ska ändå sticka in huvudet i ormboet och göra ett försök. MEN..... jag har bestämt mig för att inte ta det där första glaset alls ikväll. Ska faktiskt på fest imorgon också och ska inte dricka då heller. Om jag inte kan motstå så ringer jag VC direkt på måndag och ber om antabus. Jag har i och för sig börjat få sug efter alkohol i mellanåt men upplever nog att mitt största problem är att stoppa när jag väl börjat. För mig är det allt eller inget liksom. Tar jag första glaset blir jag bara triggad och sugen på mer och sen är det kört. Om jag inte kan stå emot det första glaset så är jag illa ute både ikväll och imorgon. Men jag ska verkligen försöka. Vill inte dricka mer. Nu får det vara slut!
Håll tummar och tår!

Leverjag

Patetisk,

Så bra att du är tillbaka i forumet. Du är inte den enda som får göra flera försök. Du klarar inte ett glas, så nu återstår att bestämma dig. Du behöver kanske terapi. Hypnosterapi och samtal ska fungera bra, säger de som provat. Har du testat Antabus?

Styrka till dig när du slutar!

Avslutat konto

Tack Leverjag!
Första partykvällar av två avklarad. Drack bara en 3,5:a på hela kvällen! Stolt som en tupp är jag över mig själv. Kände inget större sug faktiskt utan är oerhört motiverad. Underbart att vakna pigg och utan ångest.
Ska ju som sagt på stor fest ikväll igen men har anmält mig som chaufför så det känns bra.

Avslutat konto

Leverjag, har inte provat Antabus tidigare men känner att det är en livlina jag fortfarande har. Har gått i terapi i omgångar men inte berört mitt alkoholintag närmare där. Kanske är ett alternativ...