Gick ut igår och tog några öl. Sen blev det en flaska vin. Gick och lade mig onykter. Inte kul att gå upp i morse! Vilken hemsk ångest och jag börjar bli orolig över min konsumtion. Har trots det jobbat halva dagen och det går ju men det är inte värt det alls! Ska träffa psykolog på fredag! Inser att nåt är fel i livet. Har ju allt! Bra jobb och barn! Men är väldigt ensam! Det måste finnas något mer i livet!! Tack för att ni orkade läsa detta!

Emma73

Vi är fler här inne med familj, jobb dvs har "allt" men trots det dricker... Kan inte riktigt svara på din fråga då jag själv är ny här och ställer samma frågor som du i min tråd... Kan bara säga att "du är inte ensam i detta"...

Hej Emma! Tack för återkoppling! Jag förstår att du inte kan svara utan det är väl mer än ett uttryck för att jag är frustrerad. Vi får hjälpa varandra! Alltid skönt att veta att någon bryr sig!

Tack Emma73

är att ni läser i trådarna hos alla oss som kommit en längre bit på den "nyktra stigen". Om hur vi har gjort, och gör, för att komma bort från drickandet och alkoholen, och bevarar nykterheten. Plockar ni ut de råd och tips som passar er, så får ni många verktyg att prova er fram med.
Vi är många som visat att det går att komma ur eländet.

Att komma till insikt om att man dricker för mycket, att få ångest över drickandet, ja det brukar vara första steget.

Lycka till i er kamp.