Hej på er!

Har läst mycket på denna sida det senaste 2 åren och idag är det dags för mitt första inlägg.

Jag har haft alkoholproblem sedan tonåren dvs druckit kraftigt i cirka 25 år.

För ungefär två år sedan nådde jag min botten och sökte hjälp inom AA. Fick med dom en fantastisk start och höll mig nykter ett flertal månader. Hade sedan ett återfall i 4 dagar, sedan nykter en period igen också nytt återfall osv osv.

Så här håller det på och jag orkar inte mer :(

Jag vill verkligen inte dricka och min högsta önskan är att förbli helt alkoholfri. Jag fortsätter med AA och tycker det är bra, inte minst alla härliga människor man träffar där. MEN! alltifrån 3 veckor till 3 månader nykter sedan tar jag ett nytt återfall oftast under ett par dagar med ångest, sömnsvårigheter och allt skit som följer i dess spår som följd. Sedan skall man tillbaka till nykterheten igen och efter en tid mår jag jättebra igen. Men det är en ohållbar situation för mig och jag behöver hjälp.

Har läst mycket om återfall, hur man skall förebygga det, om H.A.L.T osv. Min problem är att tankarna på att dricka blir så stark att jag tillslut inte kan tänka på något annat och jag tar ett planerat återfall där jag flera dagar i förväg bestämmer vilka dagar det skall ske, när det skall sluta och även mängden jag skall dricka. Den mentala besattheten blir sjuk! Försöker verkligen stå emot så länge jag kan men till slut går det bara inte...

Så snälla någon; Vad skall jag göra för att undvika att dricka? Hur har ni med nykterhet gjort? Jag måste lära mig att bryta dessa sjuka tankar och få en bestående nykterhet!

Alla tips mottages med glädje :)

Tack!

Mvh
StaySober

träningstanten52

Tuff träning, 45 min per dag hjälper och så klart lite intellektuell stimulans. Heja