Jag tänkte att här kunde vi dela med oss av några av våra värsta minnen,både på fyllan och den härliga dagen efter bakfyllan.
Jag minns en gång när jag var så jäkla bakfull men var tvungen att hämta barnet på förskolan,det var så illa att jag var tvungen att stiga av bussen på väg hem för att kräkas.
Eller den gången när jag var så förstörd men lik förbannat åkte till bolaget för att fylla på förrådet. Jag stod där och luktade fylla och var askgrå i ansiktet och ville bara kräkas,vilket jag gjorde när jag kom hem och sen fyllde upp ett glas rödtjut.

En annan gång när jag i fyllan åkte till en annan stad för att festa vidare,med tåget men jag har inga minnen än idag hur jag kom hem dagen efter. Det är borta.

Jag tänkte att det här kan funka som en tråd man kan läsa när begäret är för stort. Komma ihåg hur dåligt man mådde,hur grå man såg ut att inte ens den kallaste duschen kunde råda bot på bakfyllan.

anonym18841

Slagit en kompis på fyllan, kissat på mig i sängen, hånglat med killar trots förhållande. Varit gapig och uppkäftig, gråtit, umgåtts med folk jag aldrig skulle umgås med annars. Tagit kontakt med gamla kontakter jag aldrig pratar med annars, sagt saker jag inte kan stå för - en härlig kompott av misslyckanden helt enkelt. Frågan är väl mest - Hur fan kan jag fortsätta att dricka? Orkar faktiskt inte med någon detaljbeskrivning, det gör för ont, men uppräknat såhär är ju nästan ännu mer avskräckande. Fyfan.

Ladybird-of th…

Har också slagit nån på fyllan. Suttit i fyllecell. Försökt ta mitt liv. Sugit av en taxichauför. Haft sex med män jag aldrig skulle drömma om att prata med ens. Kissat ner mig i sängen. Ljugit om jätte allvarliga saker. Herregud. Jag förstår dig,det är inte kul att börja gå tillbaka i minnet.

Flörtat hej vilt trots äkta hälft. Haft sex med okänd... Dansat med riktiga äckel och förstört andras ägodelar pga balansproblem. Mailat barnens rektor mitt i natten, haft messenger-flört på kvällarna och framförallt riskerat att ge barnen hemska minnen av vinflaskor och burkar i hemmet. Hur illa ställt det blir med deras minne vet jag först om sisådär 15-20 år.

Åh ja. Många dumheter. Skällt ut oskyldiga människor. Fått personer att åka och hämta mig sent efter krogen men så har jag inte varit där pga redan hemma och blackout. Varit otrogen. Varit full inför barnen. En gång så jag däckade och de blev rädda. Förlåter mig aldrig. Blandat tabletter och alkohol och blivit helt konstig. Spytt i taxibilar. Ringt gamla ex som jag avskyr. Spridit massa pengar på spel och drinkar till okända. Ramlat offentligt. Vidriga bakfyllor som tar flera dagar att läka. Haft sex fast jag inte velat, usch... Tur jag äntligen börjar förstå.

Pga A så stannade jag kvar hos mitt ex även om han slog mig halvt fördärvad då och då.Vet att allt ligger hos honom men j valde A framför mig själv.Haft sex med män som jag aldrig skulle haft som nykter och även tagit betalt för det. Själt/snott.slagsmål.skadat andra.otrogen med främlingar och även en väns kille.vaknat upp utan jag vet var -ute som hos någon.satt mig i farliga situationer och umgåtts med fel slags av folk, ljugit i rätten.Nästan satt lgh i brand och riskerar andras liv för jag har somnat men vaknade av rökos ?....Listan kan bli lång..!!
Och som nykter så ser jag mitt värde och jag skulle ALDRIG riskera eller skada någon annan psykiskt som fysiskt.
Så hur kan man välja de första livet..! Men för mig är gränsen nåd.Nog får vara nog !!

Student

Ni som varit otrogna på ett eller annat sätt - hur har det löst sig för er? Berättade ni sanningen? Tog relationen då slut eller hade er partner överseende med ert beteende till följd av alkoholen?

Ångerfull 4ever

Brutal men bra tråd. Jag hakar på.
Tror att jag kommit lindrigt undan vilket tyvärr har lett till att jag fortsatt alldeles för länge. Hade behövt ett rejält wake-up call för många år sedan. Men som smygdrickare och ingen partypingla så är det inte alltid att det märks så mycket utåt.

Men...har ställt till med tillräckligt med skit ändå.

Askalas på en personalfest. Vet fortfarande inte vad som hände. Blev i det närmaste apatisk och stum. Kollegan som tog hand om mig funderade om jag blivit drogad. Har massor med minnesluckor så gud vet vad som hände. Pratades nog bakom ryggen på mig under lååång tid.

Så många gånger jag har somnat så hårt i soffan så att barnen knappt kunnat väcka mig. En gång vaknade jag till liv vid midnatt och då satt min 6-åring och spelade dataspel. Gud vet hur många timmar han suttit. Maken skulle döda mig om han visste att jag varit redlös när jag varit ensam ansvarig för barnen.

Stor fest i grannområdet där jag blev askalas tidigt på kvällen och maken skickade hem mig. Efter det höll jag mig nykter i 9 månader.

Och alla dessa tidiga bilresor till jobbet då jag troligtvis hade åkt fast för rattfylleri om jag blivit stoppad.

Fy fan för denna jävla skitdryck!!! Jag vägrar ta den i min mun någonsin igen.

Pucken26

Hänt en del saker.
På en klassfest i gymnasiet blev jag så full redan innan festen ens hade börjat att 2 klasskompisar fick ringa pappa, klä på mig skor och jacka och nästan bära mig ut från lägenheten.
På studentfesten gömde de mina öl för de tyckte jag hade fått nog (hittade på ölen sen och fortsatte dricka)
Varit så packad att mina föräldrar fick klä av mig och hjälpa mig i säng (20 år gammal då)
Bråkat med en krogvakt och hamnat i fyllecell.
Förlorat en vän pga mitt sviniga beteende på fyllan.
Spytt på en buss och på killen som satt bredvid.
Skällt ut folk utan anledning.

Flickansom

Åh herregud! Finns många saker redan i listorna som jag själv gjort.

- Hört av mig till människor jag aldrig skulle höra av mig till.
- Varit otrogen (inte mot nuvarande sambon)
- Planerar fester och allt.
- Druckit mig redlös ensam med barnen
- Missat ena barnets utvecklingssamtal då jag inte kunde hålla mig borta från A i en timma till.
- Spelat bort pengar, ljugit om det.
- Försökt ta mitt liv
- Ljugit om sjukt mycket saker
- Bråkar med min sambo

Vaknar hemsk, med en helvetes ångest och med minnesluckor utan dess like..
Och som någon skrev, hur många gånger man egentligen skulle åkt fast för rattfylla för att man kör dagen efter :/

Varför fortsätter man ens dricka? -.-

Rocker

Nästan allt dumt jag gjort har hänt när jag varit onykter.
* Knullat fel kvinna på nattklubb full med folk och på vinden.
* Bråkat och skrikit på min underbara hustru. (har aldrig varit otrogen mot henne dock)
* Tagit med min son på puben.
* Gjort bort mig på scenen, trots att jag är duktig musiker egentligen.
* Spytt ner ett hotellrum efter en rejäl vinfylla.

Listan kan göras mycket längre och jag skäms som en hund...

Tess45

Det är länge sedan jag skrev men det här kan jag inte låta bli att svara på.

* slagits på fyllan
* ambulansen som skulle hämta mig hade poliserskort då jag ansågs vara helt galen (vilket var helt korrekt).
* alvarliga suicid försök.
* skadat mig själv rejält med rakblad eller kniv

Detta var ca 20 år sedan. Jag kom på att det är mer fördelaktigt att supa i hemmet så det började jag göra istället.
Då är listan mindre dramatiskt.

* ljugit ihop en massa pinsamheter
* skämt ut mig på Facebook och via mess
* bråkat med sambon
* fuckat upp min ekonomi.

Jag har druckit alkohol dygnet runt, inklusive när jag vaknade mitt i natten.
Bakfylla är en lättmjölk i jämförelse när man börjar se saker som inte finns.

Alkohol är vidrigt!

Tc

Jag har flera gånger trakasserat kompisar sexuellt.

Legat med gifta män, män dubbelt så gamla som jag och folk jag inte egentligen velat ligga med.

Varit rent elak mot kompisar.

Tc du har fiskat upp en gammal tråd?

Uj uj. Hm, har väl inte gjort så mycket utåt. Drack mest hemma. Men har somnat på krogen och blivit utvisat av vakterna.
En gång var jag så på lyset sent på kvällen när alla sov att benen inte bar och jag åkte ner för en trappa liksom på ena låret. Aj. Minns känslan...Det blåmärket var typ en halvmeter långt. Minst?

Tänker lite nu och då på sånt jag gjort, det skall man aldrig glömma!

Heja oss med nyktra dagar. Kram?

Känner igen mig i mycket! Så hemskt ?
-kissat på mig i sängen hemma hos okänd man som jag troligen haft sex med utan att minnas det alls
-kissat på mig hemma och kräkts rakt ut på möbler
-gått full till Systembolaget för att handla mer alkohol
-blivit jättefull på personalfest och raggat på min dåvarande gifta chef
-diverse tillfällen när man tagit kontakt med gamla ex, vänner eller kollegor på Messenger eller sms och skrivit massa nonsens som man ångrar. Har även raderat det innan jag nyktrat till för att typ skona mig själv så jag inte ens vet vad jag skrivit.
-haft sex med gifta män och dubbelt så gamla män
-haft sex med personer jag aldrig skulle ha sex med och personer jag inte ens minns
- slösat massor av pengar omkring mig på mig själv och andra.
-försökt bryta mig in i någons lägenhet med ett hårspänne. Tur att ingen ringde polisen
-suttit i fyllecell
-blivit hemskjusad av polisen och skjutsad till psykakuten
-haft änglavakt när okända personer tagit hand om mig och följt mig hem för att de var oroliga
-skadat mig själv, inte allvarligt men för att få uppmärksamhet typ
-ramlar och skrapat mig otaliga gånger
- för att det ”var kul” typ tagit störiga killars mobiler och kastat iväg den någonstans och sedan sprungit skrattande därifrån med min lika sjukliga väninna. Vet inte vad som hänt med deras saker eller om de hittat dom. Vet inte om de ens märkt att man gjort så för de var så fulla själva.
-varit nära att somna i badkaret och kanske kunnat dö
- förlorat vänner pga drickande
-svikit familj och närstående pga att de sett mig full
- utsatt hunden för fara genom att rasta den när man varit jättefull och vad som helst hade kunnat hända
-sjukanmält mig från jobbet pga bakfylla men trovärdigt ljugit om anledningen
- ställt in aktiviteter/ träffa personer pga bakfylla
-vet inte om jag jag varit otrogen
-sagt elaka saker till bekanta som jag oftast inte minns, ofta i stil med att någon är ful, korkad, tjock eller likande.
-ljugit om konstiga saker, minns ej vad men typ grandiosa historier om mig själv.
-blivit utslängda från krogen
-somnat på ett toalettgolv på krogen för att sedan vakna och gå ut och fortsätta festa
-varit jättebakis och försökt dricka återställare men kräkts tillbaka direkt i glaset. Sedan druckit min egen spya ? var fortfarande rejält onykter.
-diverse farliga och destruktiva sexuella förbindelser och sjuka sexlekar som hade kunnat sluta illa.

Skurit mig rejält
Hamnat i fyllecell
Liggat med okända killar och låtit de behandla mig hur som helst och gått med på saker jag egentligen inte vill
Försatt mig i situationer där killar haft sex med mig mot min vilja och jag varit för full att försvara mig
Betalt för sprit med min kropp
Somnat med en kastrull kokande potatis på spisen tog långtid få bort brandlukten tack och lov blev de aldrig full utvecklad brand
Suttit polisbil och desperat försökt få tag i dennes pistol för skjuta honom, tack och lov hade jag handbojor så min plan misslyckades tack och lov
Diverse självmordsförsök
Somnat på en spårvagn och åkt stan runt
Vaknat upp sketfull på en parkbänk av att någon försökte råna mig
Somnat i en buske och pissat ner mig och sen vaknade upp dagen efter på akuten
Hotat bästa vännen med en kniv
Åkt dit för knivinnehav hade kniv på mig när de skulle slänga in mig i fyllecell
Sparkat sönder en entrédörr när vakten på puben bad mig gå hem
Medverkat i en allvarlig misshandel som om jag åkt dit på hade troligen lätt till rejält straff
Slagit sönder ett skyltfönsteroch och betett mig helt rabiat så hela jädra Uppsala poliskår kom åkandes för fånga in mig
Frågat polisen om de istället för ta mig till fyllecellen kunde tänka sig sex i utbyte mot de skulle släppa mig
Mer än en gång gått in på bolaget full för köpa mer
Vaknat efter en rejäll blött kväll satt mig på bussen till flygplatsen och hämtat hem kompisens bil tidigt på morgonen jag var inte i sådant skick så jag hade blåst noll vid ev Polis kontroll
Misskött jobb, inte dykt upp el sjuk anmält mig fast jag inte varit sjuk utan suttit hemma och druckit
Skitit i betala räkningar för ha pengar till sprit istället
Skitit ner mig ex antal ggr tack och lov hemma varje gång
Varit så jädra full att när jag ringde taxin så kom jag fan inte ihåg vart jag bodde
Smitit från ex antal taxiresor
Slagit ner en jobbkompis
Vet inte hur många ggr jag somnat ute på parkbänkar/gatan pga alkoholen
Blivit utsläng från en pub då de kom på oss ha sex på toan kul när de öppnade dörren och man stod där med brallorna nere
Spytt mitt framför fötterna på två finklädda tjejer på spårvagnen
Säkert gjort fler saker men detta är vad jag kommer ihåg el fått återberättat för mig

Den listan borde vara motivation för dig så det räcker och blir över för några till härinne.

Kram ?

Har sån ångest över mina tidigare fyllegregrejor...
Vill knappt skriva det här...

Men men...

Spytt över massa balkonger på nedanvåningens balkonger vid festtillfällen.

Spytt i egen jackficka i bussen på väg hem.

Första veckan på nytt jobb åkt på kickoff och blev svinfull och försökte hångla med en anställd kvinna. Bytte jobb pga detta...

Dyngrak på Julfest med minnesluckor och vet fortfarande inte vad som hänt.

Varit otrogen på fyllan.

Ljugit och gråtit och dramatiserat en jävla massa skit och osanning!

Haft sex med måååånga kvinnor jag inte skulle ta i med tång nykter.

Spytt på tåg på väg hem.

Pissat och skitit ner mig i sängen pga fylla.

På ohotad första plats * trumvirvel*
Skrämt min son när jag kom hem dyngrak sist vilket jag ALDRIG kommer förlåta mig för!

Jag har väldiga problem med mina tidigare erfarenheter... vill så gärna ha den ogjorda...
Funderar på att prata med nån terapeut om detta.

Ställt till med ett sjuhelvetes tokbråk mitt i Båstad framför min familj och alla barnen under en konsert.... ( det mår jag värst av att BARNEN såg). ( Dom har förlåtit mig tack och lov och jag dricker ALDRIG ALDRIG ALDRIG i deras närhet längre.) Var på semester med dem förra sommaren en vecka och var spiknykter framför dem i 7 dygn. Där återfick jag lite förtroende. Underbar känsla.

Gjort bort mig på middagar som jag inte minns... sagt konstiga saker.. dreglat en gång mitt i middagen ( tydligen) och bara allmänt störig.

hört av mig till människor jag aldrig skulle hört av mig till annars.

gömt mig för att kunna döva bakfyllan med mer öl.

skällt och gjort bort mig för min man

betett mig knepigt framför nära och kära men ibland kommit undan verkar det som.

Kräkts föra tt det blivit för mycket mitt på dagen ( dock inte fortsatt efter det).

Ja det var några saker..

De grejer som man kommer ihåg är bland annat:

- Flirtat med olika män på Messenger som jag absolut inte är intresserad av. Bokat in dejter och så.
-Planerat middagar och bjudit hem folk som jag egentligen inte vill umgås med
-Ringt massa folk och svamlat på
-Blivit hemledd av grannen
-Ringt och mailat kollegor
-kissat på mig när jag stod och pratade med en kille och låtsats som ingenting
-kissat på mig på en komikershow (på det mjuka sätet) och låtsas som ingenting
-spytt ner soffan och legat kvar i kräkan för det var för jobbigt att ta rätt på

Många gånger har man väl mest varit dryg och löjlig.

Ja fy fan för alkohol!