Är inne på 8:e dagen så när som 1,5 glas vin förra veckan.
Positivt:
* Sömnen bättre och mer utvilad och gladare på morgonen.
* Matsmältningen bättre vilket leder till bättre näringsupptag, magen är lugnare.
* Koordinationsförmågan är bättre och upplever mer fokus. Mindre "Plockig".Tappar inte saker o.s.v.
* Frukosten smakar godare.
* Får mera gjort på alla områden, arbete, hem, projekt m.m.
* Planer för framtiden som tidigare känts omöjliga är numera uppnåeliga.
* Man ser yngre ut. Det kommer direkt vi A-avslut. Ser det i spegeln och min fru ser det efter bara 1 vecka.
* Kroppen mår bättre och gör mindre ont. Haft ledsmärtor under många år men detta är nästan borta nu.
Det märkliga var att jag konsumerade A för att bli av med smärtorna. Det fungerade bra ansåg jag då.
Numera har jag bättre kunskap om denna detalj. Det blev som en Moment 22 situation. Dricka för att
slippa värk dag 1 för att sedan bedöva värken dag 2, utan att förstå att det var alkoholen som var ett
delproblem och som kanske orsakade värken eller förstärkte värken. Nu efter så kort nykterhetsperiod
kan jag bättre förstå hur allt förhåller sig. Jag blir nu av med en last genom att avsluta A och låter nu kroppen
använda sin kraft till att bygga upp det som jag egenhändigt raserat genom omdömeslöst och oansvarigt
intag av A och sänkning av kroppens immunförsvar till låga nivåer.
* Förstoring av problem som tidigare förekom dagligen, händer inte nu. Tar tag i problemen och får inte hög puls
och stresskänsla av motgångar. Tar tag i det direkt istället. Bättre handlingskraft.
* Hade kort stubin tidigare ibland. Sker inte nu.
Negativt:
* Kan känna lite stress, framförallt kvällstid 18.00-21.00 c:a. Det var ju då A- fanns tidigare. Denna tid kan kännas väldigt lång.
tänker då på det positiva med att avstå A. På nästa dag o.s.v. + alla positiva punkter ovan. Det är ju ett hjärnspöke. Ett neruologiskt
tillstånd som man måste stävja med all kraft. Känslan avtar ju med tid.
* Mina bästa arbeten gjorde jag med lite A i kroppen. Mitt arbete innehåller vissa kreativitetsdelar som jag kunde få till väldigt bra under A:s
inverkan.
* Avsaknad av A, en slags sorg. Tror att man måste kompensera detta med något som är roligt och som man är intresserad av. Vet inte vad just nu
men det kanske kommer av sig själv. Träning och mitt arbete är det enda som intresserar mig just nu och familjen så klart :-)
* Helgerna: Detta är värst eftersom det är så otroligt invant efter många år. Storhelger som nu. Man bävar men jag vet att om jag klarar det
så är man en vinnare nästa vecka. Ska bara klara av detta... Lite svårt med att förklara för omgivningen. Har ju inte direkt spottat i glaset
tidigare. har ofta varit fullast och lagt mig sist av alla. Ibland vi 5 tiden på morgonen. Man kan ju säga att man låter kroppen vila en viss tid ungefär som
Leif GW eller något dylikt
* Lugnet som infinner sig vid A-Intag är det bästa som finns. En otroligt skön känsla som man måste försöka glömma helt enkelt.
Denna känsla får man ju inte längre ta del av. Avstressande med A helt enkelt. Efter stress och hårt arbete är det rent av välgörande med A.
Hälsn. John