Har varit sambo i 3 år, fått en fantastisk son. Har barn sen tidigare, tonåringar. Min sambo dricker varenda helg åh har alltid gjort. Dricker som om det vore sista dagen på jorden, får ofta snefylla. Jag har klivit rakt in i mitt medberoende åh mår nu fruktansvärt dåligt, bitter, kass självkänsla, irriterad osv osv. Allting suger min energi åh har jag sagt sedan länge att jag kommer flytta om det inte sker en förändring. Lugnare i perioder men dricker alltid ändå. Han blir hotfull åh elak när han får snefylla åh noll självinsikt, allting är mitt fel, jag borde inte käfta med honom när han har druckit åh jag är bara gnällig åh överdriver. Soc är nu inkopplade åh det är oxå mitt fel. Jag velar åh slår på mig själv samtidigt som jag vet att detta är hans fel. Har nu sagt att jag kommer flytta åh letar boende, men ändå känns det som att jag gör fel. Fruktansvärt! Jag behöver lämna för att sopa upp mig själv åh min självkänsla igen.

@vadsysslarjagmed
Här är du bland människor som förstår. Vi är inte i exakt samma situation, men så mycket vi förstår varandra. 💕
Det är DU som tänker klart, och du överdriver INTE. Tänk på det.
Han är beroende, du står stadigt men hans beroende har påverkat dig väldigt mycket läser jag. Snälla, sluta slå på dig själv. Du behöver snarare stöd och hjälp att ta dig ur det där. 🌷

Kanske du borde prata med någon professionell om dina upplevelser? Har du pratat med någon vän?

Klart att det är ditt fel i hans huve, du "hotar" ju honom eller snarare drickandet.

För egen del så slutade med att vi gick ifrån varandra, han höll i flaskan alltför hårt. Började bland annat tänka att så länge han inte gör ett aktivt val så kommer jag aldrig att bli viktigare än den där vätskan, och så vill jag inte leva. Och man vill ju känna sig värdefull, trygg i ett sund parrelation. Något det absolut inte var. Skulle så gärna vilja hitta en trygg famn med en stabil karl som aldrig släpper taget ... 🙄

Skriv gärna igen och berätta hur det går.
Sköt om dig, och fundera på vad DU behöver för att må bra.
Kram. 💕

@vadsysslarjagmed Du gör helt rätt! Medberoende är ett helsike att ta sig ur, men det är ändå lättare än att ta sig ur alkoholmissbruk. Det går att få lugn och ro igen. Fokusera på dig. Kämpa!