Dava

Jag har hamnat i nåt dåligt beteende, dricker dagligen i 2 år, jobbar mkt... alcoholen ger mig ett lugn....lever även ensam så d löser det åxå på helgerna...

Hej Dava,
Välkommen hit! Bra att du börjat fundera på hur du dricker. Alkoholen sätter livet på paus och ger sig själv huvudrollen i filmen om ens liv... Skapar beroende som gör att vi tror att vi behöver den för att må normalt. Hur skulle du vilja ha det? Att ta en vit period och fundera på det så du kan tänka utan påverkan av alkoholenr en bra början.

@Dava så bra att du hittade hit 👍🏻😊
När du känner att du vill varva ner, kan du prova att lägga dig en stund, gärna meditera. Jag brukar även gå ut och gå en sväng, då mår jag mycket bättre efteråt.
Läs gärna böcker om ämnet. Hur mycket dricker du per dag? Tror du att du har utvecklat ett beroende? Jag har sett att det finns ett program i alkoholhjälpen som man kan gå. Det skulle jag göra om jag var du. Själv kunde jag inte gå den, eftersom jag helt slutat med alkohol 4 mån innan jag hittade hit.
💕 sländan

Egentligen så är ju det där med att man dricker för att må bra något man lurar sig själv med. Innerst inne vet man ju att man bara mår sämre och sämre efter varje gång.

Jag har insett det nu efter (inte så många) men 19 dagar utan. Oftast handlar det ju om att bryta sitt mönster. Jag tycker allting går på repeat när man är inne i drickandet.

Efter ett tag när man brutit så tänker man inte så mycket på det.

Lycka till!