Hej alla, nu är jag tillbaka här igen...
Har hållt på ett tag med av och på... men jag mår inte speciellt bra av det här längre. Inser att jag måste sluta helt med A, inser också denna gång att det inte är lätt. Så jag startar denna resa lite ödmjukhet än tidigare men ändå med tillförsikt.
Får se hur mycket jag orkar skriva, läser nog ikapp mig en del först.

Mamsen 🌺

Är så rastlös att jag snart skriker rakt ut...om jag inte hugger huvet av nån stackars familjemedlemmar först...
Måste nog ta mig ut på en promenad eller cykeltur snart, innan jag blir tokig på riktigt...

Blev en cykeltur på drygt 5 km, helt slut när jag kom hem. Men känns bättre i kroppen just nu i alla fall. Fick en svettattack innan jag gav mig iväg, tror det är nån typ av abstinens... 😔

Välkommen tillbaka! Bra jobbat med cykelturen, motion är verkligen toppen när det kryper i en av rastlöshet. Om jag inte orkar ge mig ut brukar jag försöka organisera nåt, typ nån låda eller garderob eller liknande. Brukar hålla mig sysselsatt ett tag och med en bra podd i lurarna är det riktigt trevligt, plus att man känner sig nyttig sen när det är fint. Jag har också landat i att vara helt alkoholfri, det gav mig ett stort lugn att komma fram till det när det väl satte sig, hoppas det blir samma för dig! 🌸

@Gullranka tack för din pepp! Jag hoppas att det riktiga lugnet kommer att infinna sig, så det inte förblir en kamp. Har försökt sluta några gånger tidigare men alltid fått för mig att jag visst kan lära mig dricka kontrollerat.. Men det går ju såklart inte! Jag dricker inte tills jag stupar, men somnar typ alltid i soffan, sover dåligt med konsekvens att jag inte orkar göra det jag vill dagen efter..
Men nu är snart första dagen över, ska strax försöka sova lite..

Länge sen jag sovit bra.. Men i natt var det ändå rätt ok.
Idag ska vi iväg på middag hos mina föräldrar. De dricker numera inget vin, vilket jag nu tycker är väldigt skönt! Funderar på att ta med en flaska alkoholfritt vin, har en sort hemma vi inte provat tidigare så det kan ju vara trevligt.

Men vad är det för väder nu egentligen?! Lite höstvibbar faktiskt.. jag älskar ju hösten men nu under semestern hade det varit trevligt med liiite varmare väder.
Hoppas ni alla vaknar upp till en härlig, nykter, onsdag!

Kram 🌺

@Arktos för att det sätter igång suget efter A? Eller av nån annan anledning?

Det var en trevlig dag igår och det alkoholfria vinet var över förväntan! Smuttade på ett glas under ett par timmar tror jag... det hade ju aldrig hänt om det varit med alkohol! Så helt uppenbart att det är A som var det drivande...

Måste verkligen få till en bättre sömn... vaknar sällan utvilad utan vaknar av att jag har ont i ryggen.. att köpa nya sängar är inget alternativ just nu, men kanske får titta på en ny bäddmadrass i alla fall..

Idag verkar det bli lite sol, får se vad vi hittar på när de övriga vaknar 😊

Märker redan att jag har lite mer energi! Behöver få till mer sömn bara...

Har ca 2 kg jag vill gå ner - vet att det inte är så mycket, men är rädd att det ska eskalera... Jag som trodde det skulle märkas när jag slutade med vinet... Men det har ju inte gått så många dagar än..
Är ju gs-opererad och äter små portioner, men oftare. Behöver nog se över totalen... Tänk att det alltid är en kamp med nåt!

@Mamsen jo tack. Efter sista barnet (3år) så har jag 10 kg jag behöver gå ner. Är ju också opad. Men en sak i sönder tänker jag. Det ena ger det andra. Först avgift kroppen. Och med det kommer nog mer energi. När den infinner sig tar jag mig till gymmet. Vilket i sin tur ger att jag vill äta bra mat. Ser denna resa endast som positiv ❤️. Kämpa på.

Måste gå ner 25-30 kg. Kör 16/8 och är inne på snart 6:e veckan och har gått ner 7 kg. Har provat att gå ner i vikt åtskilliga gånger men tycker inte om att känna mig hungrig jämt. För mig verkar 16/8 fungera bra, jag slipper ständigt känna mig på svältgränsen och kilona rasar. Jag har varit orolig att dieten ska väcka suget. Missbrukar jag inte sprit blir det missbruk av mat. Men nu alltså ett sätt att äta som verkar fungera för mig.

@Arktos Heja dig! Väldigt bra resultat. Har aldrig hört talas om 16/8, men det kommer ju nya saker hela tiden. 5:2 har jag hört talas om. Skönt att inte suget efter alkohol har väckts hos dig.

Kram 🐘

@Andrahalvlek Ja, tack! Jag kan inte känna mig så mallig över denna diet eftersom den är så enkel. 16/8 innebär att man äter inom ett fönster på 8 timmar under dygnet, och kan då äta sig skönt mätt. Ganska fort hos mig reglerar fastan på 16 timmar hungern och är lätt att kontrollera, och hungern minskar betydligt. Man kan synda någon dag i veckan, rekommendationen är minst tre 16/8-dagar i veckan, men jag kör 5-7 st. Man kan lägga 16/8 där det är mest praktiskt och innebär i praktiken att man hoppar över ett mål under dagen samt slipper småätande under den fastande tiden. Den fungerar nog dåligt för dem som opererat magen för att gå ner i vikt.