Japp då är min resa igång. Jag var livrädd för abstinens nu när jag bestämde mig för att för att mitt drickande inte är ok. Har nog druckit varje dag sen efter sommaren . Men drack nog redan förut för mycket. Men bestämde mig för att trappa ner så inte abstinens blir avskräckande. Så 3 folköl utspridda under första dagen . Kändes helt ok .

Sov ganska ok 👍🏻 Men nu kommer första lediga helgen för mig . Känns konstigt att man inte ska till systemet. Men har full bokat schema hela helgen . Så hoppas att det håller Mitt huvud sysselsatt . Trevlig helg

@jojje1970 Hej o välkommen! Så bra att du börjat skriva här på forumet! Finns mycket här att läsa, ta del av, ta hjälp av rådgivare o gå med i... Läs under rubriken stöd finns mycket att ta del av. Förutom alla inlägg att läsa, ta del av o kommunicera med! Ser fram mot dina fortsatta inlägg. 🤗

Liten tanke ? Tänkte ju trappa av med lite folköl för jag var så nojig för abstinensen . Har gjort det nu i 3 dagar Två till tre öl per dygn. Har väll mått granska bra . Lite skakig illa mående i mellan åt . Svårt och sova . Men har någon en tanke på hur länge jag ska göra det ?

@jojje1970 Jag vet förstås inte, men jag gissar att du kan sluta direkt. Den nivån av alkoholmängd borde inte ge abstinensbesvär alls. Hade du druckit ren sprit i stora mängder hade du nog behövt vara mer vaksam. Symtom som skakningar, illamående, rastlöshet och ångest är helt normal abstinens som går över när alkoholen går ur kroppen helt efter cirka 10 dagar. Dag 10 som nykter är lite av en milstolpe faktiskt. Även om varje dag känns som en milstolpe i början.

Du jobbar på jättebra, heja dig! Tänk inte för långt framåt - ta en enda dag i taget och det är perfekt att du sysselsätter dig så du distraherar dig. Och välkommen hit!

Kram 🐘

Jag drack 6-8 burkar 5.1 dagligen trappade ner under 2 veckor för att sedan sluta tvärt, så tror också att du kan sluta nu, men abstinensen kan såklart bli jobbig iaf men det går över :) Lycka till och kämpa det är värt det.