Hej,
Nu är det så att jag vill ta en 90 dagars vit period, men än så länge har jag inte lyckats ta mig genom dag ett ens, utan mot kvällen åker jag dit på drickandet igen o igen.
Om någon har nåt bra tips på hur man kan få sig själv att undvik alkohol åtminstone i en enda dag så hade det varit kanon bra.

För tre år sedan så tog jag en vit period på 10 veckor och mådde helt fantastiskt bra av det. Men nu minns jag inte hur jag startade den vita perioden. Som sagt har ni tips på hur man startar sin vita period så bara skriv. Jag tror den första veckan är tuffast.

@Guitarman jag är på dag 12 av mitt förhoppningsvis nyktra liv! Dagarna hitintills har jag sett till göra en massa saker som inte har med alkohol att göra exempel tagit på mig extrapass på jobbet varit på folkrace målat på huset lagat bilar städat varit ute och gått mmm. Kämpa på!!!

@Guitarman Varför vill du vara nykter i just 90 dagar? Om en dag är svår så ska du ju aldrig dricka mer. inte 90 dagar och sen börja igen. Tror du kroppen kommer att vara nollställd efter det? Eller att du blivit av med drick hjärnan?

@Guitarman Om du bara vill ha tips på dag 1 så kan du köra som jag gjorde till kl 2 i natt. Jagade en på facebook som försökte blåsa mig på en bilaffär. Kallade mig för "efterbliven och då gick jag igång. Så jag lyckades spåra upp honom och bilen trots att han tog bort allt från nätet och sig själv. Fick fortsätta i morse innan jag hittade allt. Det blev mitt beroende istället. Glömde nog borde äta och dricka. Eller så går du ut i skogen med en termos kaffe. Letar upp den största stubben du hittar som inte är för gammal och börjar räkna årsringar. Då har du att göra en stund. Finns nog massor du kan göra, men 1 dag ska du fixa. s till att du inte har nåt hemma. Ge dig iväg nånstans där du inte kan dricka eller försök äta så du håller dig mätt och inte så sugen. Ta lite godis. Sen är det ju bara att fortsätta. Dom första dagarna är jobbigast både fysiskt och psykiskt. Men nån genväg finns inte som man gan glida förbi på.

Stort tack för alla svar! Jag har bestämt mig för att gå "all in" istället för att ta 90 dagar. En alkoholfri livsstil är vad jag vill ha nu istället. Alkoholen ger mig inte ett smack, den är som ett stort hinder bara.
Idag är dag 1 och jag har ägnat mig åt meditation och än så länge känns allt lugnt. Jag har heller ingen alkohol hemma.

Välkommen hit! Det är bra att det är tomt på alkohol hemma. Det ska inte vara lätt att falla dit. Sen är det bra att identifiera tidpunkter, situationer etc när suget kommer, så att du inte agerar på det. HALT, hungrig,arg,ledsen/lonely, törstig/trött är också bra att identifiera. Vad dricker du på för känslor? Å så spela hela filmen till slutet. Vad händer när du dricker, hur mår du dagen efter etc. Meditation är jättebra. Och det blir lättare när det gått en tid.