hej alla,fredags kl.22 va den dag ja betämde mej för ett nyckert liv🙂 ca 2 dagar har passerat,sovit jättedåligt,svettats,ont i rygg o stela leder,otroligt bakfull på lördag,så det är nåt som inte stämmer.så nu får de va nog.

@peters resa Välkommen hit! Klokt beslut du har tagit. För mig tillhör beslutet om alkoholstopp de topp-3 bästa besluten som jag har tagit i mitt liv faktiskt. På fredag firar jag 31 månader som nykter! (Jag har skrivit tisdag på några andra ställen på forumet, men det är fel. Det är @Torn och @SeKlart som firar 32 nyktra månader på tisdag!)

Skriv och läs mycket här på forumet. Hitta några andra som ligger nära dig i tid. Det är så skönt att kunna växeldra. När du är svag är dina forumvänner starkare och vice versa.

Kram 🐘

Känner igen symtomen från när jag avbröt dagligt drickande. För mig klingade dom av även om jag fortfarande har problem med sömnen.
Hur länge och hur mycket drack du innan ditt väldigt bra beslut att lägga ner?

@peters resa Välkommen! Bra beslut om att det får vara nog med drickandet. Det kan vara kämpigt med abstinensen den första veckan men det värsta brukar lägga sig efter 5 dagar. Det är härligt när ångest, skam och skulden lättar som orsakas av alkoholen, att vakna nykter på morgonen och dricka sitt kaffe som smakar mycket godare.

Kämpa på, det blir bättre!💪💕

@peters resa Härligt att det känns aningen bättre vid 5 dagar. Det gäller att skapa ny vanor, göra annat än dricka. Fysisk aktivitet är kanon och man mår så mycket bättre också. Bra jobbat!💪💕