3 veckor nykter idag. Mår toppen i mitt psykiska mående men genomförkyld idag. Känns så otroligt härligt att slippa ångesten och baksmällan. Har egentligen inte ens känt nåt riktigt sug efter alkohol, mer än att tanken slagit mig att det vore gott med ett glas vin till maten, men druckit läsk och tanken om vinet har försvunnit då. Tror att detta är en bra tid på året att sluta och dricka för mig i alla fall, när man slipper frestelserna med uteställena. Sen får man hoppas att man är stark nog att stå emot när det är dags för den säsongen . Fan jag måste klara det, vill aldrig mer ha den känslan av skam och ånger som det har varit efter mina urspårade kvällar med alkohol. Nu sitter jag i alla fall med mitt morgonkaffe och myser framför en brasa och lyssnar på knastret i kaminen, livet känns fint nu, tacksam och ödmjuk 🙏🔥 Ha en fin dag alla mina fina medmänniskor som kämpar i det tysta🍁🙏

@Vilsenochtrött härligt det låter.🌷 Ja, man uppskattar de små stunderna väldigt mycket. Ångesten och skammen är sååå vidrig men att läsa alla era historier så förstår man att man inte är ensam i det här. Heja dig!🥰

@Mollie87 tack🙏 Det är riktigt härligt att bara lyssna på knastret från kaminen och må bra inombords. En till vecka nykter så en månad idag, superskönt😊 Igår fick jag ett riktigt lyckorus och kände mig så tacksam för allt och så har jag inte känt på flera år. Så nykterhet är det enda rätta för mig. Hur går det för dig?❤️

@Hoppomframtiden tack 🙏 Ne man är verkligen inte ensam även fast det känns så många gånger. Så nyttigt att läsa om andras kamp, det peppar en själv verkligen. Även riktigt kul när man får respons och peppning från andra så tack🙏 En månad idag utan en droppe a och känner mig så jäkla glad. Även fast det blivit en hel del godis istället, men va fasiken nåt måste man ju få unna sig🙈😅 Hur går det för dig? Kram ❤️

Bra jobbat med fem nyktra veckor! Att det blir en del godis istället håller jag med om. Men jag tänker som så att det får vara så just nu. Jag dricker massor av smaksatt kolsyrat vatten och käkar det jag blir sugen på i princip.