Det känns som om det krävs en förändring för att hålla sig nykter vet inte vad.
Känns också som jag lever samma liv som innan enda skillnaden är att alkoholen är borttagen.
Känns också svårt att komma tillbaka på banan igen efter jag trillat dit. Har fortfarande skuldkänslor för jag inte klarade att stå emot. Hjärnan försöker förhandla med mig ofta.
Ha de bra alla.

@Lonely Man Jag tycker det är tråkigt att du har såna skuldkänslor, du vet säkert att det inte bara handlar om vilja? Men gissar att återfallet kanske väckt ditt beroende igen och därav förhandling.? Låter som din hjärna just nu tycker att du lika gärna kan dricka?
Det andra, att ditt liv inte förändrats är svårt att säga något om eftersom jag inte vet vad du saknar och vill. Du kallar dig Lonely man, kanske är det ensamheten du behöver bryta? Jag tror män oftare är ensamma då de inte verkar engagera sig i saker lika mycket som kvinnor. ( Men behöver såklart inte gälla dig). Men i de föreningar eller kurser som jag varit aktiv i har det nästan alltid varit mest kvinnor. Vare sig det gällt gym, körer, kurser av alla slag, bokcirklar och tillochmed att laga motorer!:) vet inte varför, men där har jag iaf hittat gemenskap och vänner. Men det kanske något helt annat du vill förändra? Vad det än är borde det gå bättre nykter? ❤️ Hoppas du får en fin söndag🙏🏻

@Amanda L
Jo det är ok men inte jättebra.
Står och stampar känns det som.
Just nu är jag hos mina föräldrar tillsammans med min syster på deras sommarställe några dagar o hjälper till då min pappa är mycket sämre. Frestar på mitt tålamod o de dricker lite vin men inte jag.
Ha de så bra❤️

@Lonely Man Så tråkigt, både med din pappa och att du inte känner att du kommer vidare.
Jag hoppas verkligen att du kan hitta något som gör dig glad och förväntansfull.
Kanske inte precis nu, men ändå så bra att du är nykter trots läget. :)
Kram så länge.

@Lonely Man Men å det låter bra! Det är bra med mig. Drabbades bara av sån ilska i lördags att jag blev orolig:) Men flera här har berättat om att plötsligt drabbats av starka känslor, som en del i tillnyktringen… Så nu känns det bättre, när jag vet att jag inte blivit knäpp😬.