Hej !
Jag har nu tagit beslutet att bli helt alkoholfri.
Jag dricker inte på dagarna för att jag har ett jobb där jag kör bil . Men är det en tillställning på en helg så blir jag stupfull med minnesluckor.
Sista månaden har jag även druckit på en vardag med sällskap som tagit med sig alkohol hem till mig och jag insåg att den personen påverkade mig och jag drack trots att jag inte ville . Så det är mitt problem och jag måste ta tag i det .
Men jag har även spårat på fester utan att någon trugat på mig alkohol .
Nu vill jag för mig själv och för mina vuxna barn bevisa att jag klarar att vara utan alkohol.
Svåraste för mig är att veta hur jag ska förklara för nya människor att jag inte dricker .
Jag skäms för mig själv för vad jag ställt till med och att jag förlorat en del av mina vänner pga mitt drickande.
Så jag vill slippa skam och ångest för den gör så ont .
Jag vill kunna titta min dotter och söner i ögonen och säga att jag dricker inte längre och att dom ska tro på mig .
Samt säga Förlåt för allt jag orsakat.
Jag vill klara detta !
Kram 🤗

@Wilma52
Hej o välkommen hit.
Helt rätt beslut.
Ångesten o skammen kommer att minska och försvinna med tiden.
För många räcker det att läsa o skriva här. Finns också stöd inom AA. Ta hand om dig❤️

@Wilma52 Mycket bra beslut! Många har vånda i början för hur de ska säga att de inte dricker alkohol. Titta i trådarna får du se.
Även jag hade det, men tycker väldigt få bryr sig eller frågar. Gör dom det så svarar jag att jag mår mycket bättre utan och därför dricker jag bara alkoholfritt. OM nån frågar alltså.
Jag tror just detta kommer att vara ett väldigt litet problem efter ett litet tag. Du kommer att vara stolt istället.
Nej, tack, men gärna något alkoholfritt!😄

4 dagar och helgen är över och inte en droppe har druckits . Jag brukar iofs inte sitta hemma själv och dricka . När nästa tillställning kommer så blir det på riktigt om jag kan stå emot .

@Wilma52 starkt jobbat 💪 och grattis till dina 4 dagar nykter
Tränar du något? Ett bra sätt att hjälpa sig själv och sin nykterhet
Hjälper din hjärna att producera naturliga måbra kemikalier och minskar också suget efter alkoholen