Idag slutar jag.
Mitt barn har uttryckt nu att hen mår dåligt över att det dricks var och varannan dag hemma. Jag tänker att det bästa är att sluta helt. Har försökt dra ner och det har inte funkat mer en tag.
Tacksam för tips och support.

@Jenksn Hej och välkommen 😊 starkt beslut av dig att ta!
Mitt liv är så mycket bättre lugnare och finare sen jag blev nykter tycker nu att livet är meningsfullt ser färger igen och uppskattar mig själv relationer jag har och världen på ett helt nytt sätt
Finns ju olika vägar till nykterhet, själv har jag valt AA gemenskapen, alkoholhjälpen och personlig utveckling (böcker, föreläsningar och lyssna på personer som har det jag vill ha) för att växa som människa och inte ta återfall 🌞
Stort lycka till 💪💪💪

@Jenksn Jättebra beslut. Mycket lättare att sluta helt och hållet.
Och både du och barnet kommer att må så mycket bättre…
Läs i trådarna här, det är också hjälpsamt. Man lär sig mycket.
Finns även böcker att läsa, exempelvis Skål tamejfan!
Både rolig och med många igenkännanden…
❤️

@Jenksn Vilket bra beslut! Jag bestämde mig samma dag som dig och det går sakta framåt. Har också ett barn jag måste tänka på. Har varit rätt skakig idag måste jag säga och var nära på att ge upp men tog mig igenom dippen!

Hur har det gått för dig?

Mina tips är att fokusera på målet, ta en dag i taget, träna, basta, drick andra goda drycker, läs, kolla filmer. Gör precis allt sånt du gillar förutom att dricka! ☀️