Vill och behöver sluta dricka alkohol. Har försökt att minska på drickandet men drickandet har istället ökat. Tvärtomeffekt.
Tappar oftare kontrollen, blir för full och får minnesluckor.
Skrivit i forumet i omgångar tidigare, mest i ”att dricka måttligt” byter nu till ”alkoholfri”
Tror och hoppas det ska hjälpa mig genom att kunna skriva av mig ibland och att läsa i andras trådar.
Min plan är att börja med en alkoholfri månad och se hur jag mår. Dag 1 är idag.
Håll tummarna för mig.
Kram från majblomman

@Majblomman Välkommen tillbaka! Bra att du håller upp helt istället för måttligt. Det är klart mycket svårare med måttligt och all energi som går åt att hela tiden hålla koll på och sätta fokus på sitt drickande. Nu kan du fokusera på endast en sak och det är att göra annat istället för att dricka, skapa ny vanor och rutiner och att inte dricka så klart😁. Det kommer att gå bra! Ha det gott!💕

Dag 4 idag och känner redan att ett sug efter alkohol finns i bakhuvudet. Att suget kunde komma så fort efter senaste tidens bravader med på tok för mycket alkohol, och minnesluckor.
Fast jag har inga planer på att ge efter för suget, bara uppmärksammar det. Försöker hålla igång och att tänka på annat som är betydligt trevligare.
Men bör inte glömma tillfället när det blev så illa att jag knappt kunde gå hem. Eller personlighetsförändringarna, tror jag är en trevligare och roligare person som nykter.

Kram