Det senaste året har jag druckit för mycket. Jag har gjort så mycket dumt, gått över gränser & är så säker på att jag måste sluta dricka. Att jag är alkoholist. Men så fort det gått 1 - 2 veckor så tycker min hjärna att det är okej att dricka igen. Fattar inte varför när jag är så himla bestämd nu dag 4! Jag har berättat & pratat med min man om mitt problem & bett honom om hjälp. Så jag hoppas verkligen jag klarar det med hans hjälp nu. Har sån skam i kroppen & bara längtar efter att få vara nykter & stolt över mig själv!

Jag funderar på aa, men är så jävla rädd & skamsen. Men känner att jag behöver hålla min vilja att inte dricka vid liv. Har ni några erfarenheter? Finns det annat stöd att få? Har psykologkontakt nästa vecka också.

Vill nog egentligen bara skriva av mig & lätta lite på ångesten . .

Jag svarar på mitt eget inlägg. Idag var jag på mitt första aa-möte digitalt. Det var inte alls läskigt eller konstigt. Jag kommer gå igen i morgon eller på torsdag. Jag känner hopp nu!

@Enbättredag känner väl igen det där med att man är så bestämd men så vips försvinner alla löften till en själv och man dricker igen. För mig har det hjälpt mycket att hela tiden påminna mig om var jag varit och var jag vill. Det är inte lätt att genomföra när man sitter själv på sin kammare utan man behöver hjälp och ett sammanhang! Forumet har varit till otroligt stor hjälp för mig. Bara att gå in här öppnar ögonen igen (om man nu stängt dem för en stund och tror att man kan dricka igen) på mig och mina egna texter finns ju där - som en röd flagg. Har också testat AA. För mig lirar det inte men det gör det för många, så jättebra att du testar! Jag tog också kontakt med en beroendeklinik. Fick ta blodprov och hade några samtal med en sköterska under 6 mån. Därefter kände jag mig trygg att fortsätta på egen hand. Når snart 4 år som nykter. Minns min botten som om den var i går men den definierar mig inte längre. Och så fint att du känner hopp! Det går att komma ur skammen (ganska snabbt t.o.m.) och i stället känna stolthet och tillförsikt.