In och ut ur dimman flera gånger om senaste åren. Har svårt att se var det gick snett.

La korten på borden ordentligt för nära och kära för någon vecka sen och trodde det skulle vara det avgörande till sist.
Och nu ligger man och skakar i sängen efter en vecka race i samband med tjänsteresa. Man vill dricka för att inte känna, men hatar spriten idag för jag mår så jävla dåligt.

Jag måste hitta en lösning snart innan det går riktigt åt helvete.
Alkohollinjen är inget för mig. Efter någon vecka utan sprit så kan jag trilla tillbaka bara pga bråk med ex eller stressig dag på jobbet.

Är det antabus som är den bästa lösningen för en sådan som för utan självdisciplin.
Hjälper det även mot själva suget?

Hjälp ;(

@nossma Hej, eftersom du behöver svar så tror jag det bästa är att du mejlar direkt till rådgivarna under Stöd . De vet ju mer säkert.
Vad jag läst här är att Antabus inte hjälper mot suget, men det ska finnas någon annan tablett som gör det, vad jag minns…
Lycka till! ❤️🙏🏻

Har någon haft delerium och kan förklara hur sinnesstämningen känns?

Jag är rädd nu efter 1,5 dag utan alkohol kommer åka upp en stor smäll. :( Febrig, sömnlös, ont i njurar, lite dissorienterad ibland. Men lätt att bli hyprokondisk. Kan ju vara vanlig abstinens, men känns värre än vanligt. Huvudvärken är inte att leka med...

Om man råkar ut för DT, blir man i ett psykotiskt tillstånd där man inte ens förstår det själv? Eller hur funkar det?

Ska nämligen resa i morgon, utan några val, både med flyg och buss och vill ju inte "flippa ur". Feber och illamående går ju alltid skylla på annat..

@nossma jag tycker du ska söka hjälp hos vården. Pre-dille eller DT kan uppstå om du har druckit mycket/länge och sedan slutar tvärt och det är inte något du ska gå igenom ensam. Skippa resan och sök hjälp, jag hoppas du får ett bra bemötande. Berätta gärna hur det går för dig och lycka till ❤