...är jag tillbaka! Under en veckas tid har jag bara suttit och läst inlägg från alla otroligt fantastiska människor som kämpar mot den "skrattande, lockande och pockande djävulen" - alkoholen, världens sämsta vän. Verkligen världens sämsta vän men jag tycker h*n är toppenbra för h*n ger mig sällskap när livet känns toppen eller botten. Är jag glad, gör h*n mig sällskap, är jag ledsen likaså. Jag spårar aldrig ur, tappar aldrig kontrollen men dricker vin alldeles för ofta och det kan bli ganska mycket ibland. Har en syster som är nykter alkoholist men så smått har börja dricka igen men klarar av att hålla kontrollen. Min man är orolig över att jag dricker vin i princip varje dag. Fredagar/lördagar blir det mer och under veckorna kanske 2 glas/per kväll. Det är dock varje dag. Mina barn är inte alls oroade. Jag är sportig och tränar massor men nu har alkoholen gjort mig trött, har inte samma ork längre vilket är livsfarligt eftersom jag har ett uppdrag som gruppträningsledare. Kroppen har sagt ifrån nu, orkar inte med mina pass om jag inte slutar dricka vin på kvällarna. Lever i en väldigt psykisk press med ett tonårsbarn som fått diagnos och som fulltständigt utmattar mig. En man som är totalt ointresserad av mig och aldrig ger mig någon uppmuntran över huvudtaget. Det är då vinet har blivit min vän...

Jag dras alltid till partyfolket, de som gillar att festa och ha kul. Folk dricker ju i mina ögon skrämmande mycket men eftersom så många gör det känns det okej liksom. Nu har jag dock bestämt mig! Jag ska starta 2017 helt vitt och rökfritt, med hjälp av träning och denna sida. Min man kommer såklart att reagera men absolut inte stötta. Äh det där har du provat förut kan han hånkrattande informera mig om. Sitter som vanligt nere i Spanien där alla börjar dricka redan med vinet till lunchen och min utmaning blir på måndag. När vi 15 personer ska äta paella ihop och rose´flaskorna står bordet och jag kommer att dricka vatten eller läsk. Alla kommer att ifrågasätta varför smala, snygga, roliga, glada, starka Pellisan inte dricker och röker å sätter fart på bordet. Jag måste, hatar att vara trött och känna mig bakissnurrig. Om en vecka ska jag ta itu med alla träningssugna männiksor!

Jag säger HEJ till alla här inne och ska försöka stötta och hjälpa till också och jag ska verkligen vara ärlig helt ärlig!

Hej
Eftersom jag är en gammal alkoholist som skulle fått ett mycket bättre liv om jag slutat i tid känns det verkligen bra att möta dig. Klokt att sluta och att sluta helt. Jag känner alltför många som varit i din situation och fortsatt dricka tills alkoholen kidnappat deras hjärna och beroendet varit ett faktum.

Egendomlig umgängeskrets du har som vill dra ned dig och inte istället glädjer sig åt att du slutat med två av de dödligaste drogerna i Sverige.Rökning och Alkohol.
Ja, jag tillåter mig att undra vad det är för slags vänner.

Jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta
Ikaros

Ja jag umgås i en krets där alkohol är ett sätt att umgås! Tyvärr... om jag säger att det är fint drickande i sociala kretsar! Jag kommer nu att skriva varje dag om hur det det går! Jag vill trycka på STOP och alla kommer i princip tycka att partydrottning blivit tråkigt men jag orkar inte längre...