Har påbörjat mitt liv som nykter.
Under lång tid har jag druckit frekvent och märkt att det kostar på. Fysiskt är jag trött, yr och obalanserad. Har mycket stress också så vad är vad?
Har inte druckit på drygt 1 vecka nu och tröttheten är brutal även spänd i nacke, axlar. Någon som känner igen sig?

Absolut känner jag igen mig !
Tänk på att din kropp nu storstädar efter allt gift du smutsat ner den med och gör allt för att återgå till den kropp som är fräsch och ren. Att vila är den bästa medicinen du kan ge din kämpande kropp och som hjälper till med jättejobbet.
Det tar ett tag att få jämvikt i knopp och kropp men du är på en bra väg om du struntar i alkohol eller andra sinnesförändrande produkter. Vila, vila, vila !!

Du saknar nog en del vitaminer i kroppen. B-vitamin, D-vitamin och magnesium. det senare kan hjälpa mot ont i muskler och att man spänner sig ofrivilligt. Det lärde jag mig att alltid ha hemma. Sen reagerar alla olika på sin egen avgiftning. Köp hem lite sånt som jag skrev. Ta den största dosen som rekommenderas och känn efter om ett par dagar hur det känns då. Ångest och oro har jag haft länge och det brukar man bli spänd i axlar och nacke av. Jag kör som vana en brustablett varje morgon innan jobbet med multivitamin. Det lär väl inte skada.

@rosielou hundra procent igenkänning på det! Jag sov mer än vanligt första tiden, var liksom lite extra snäll mot mig själv. Ät lite fetare mat, det ger energi. Och ta vitaminer.

Hej, jag är första gången här. Är oerhört trött, men kan vila bara korta stunder. Tänkte inte, att det skulle vara naturligt och bra! Kroppen reparerar sig. Tack för den insikten jag fick från er. Försöker rena kroppen med rena livsmedel och vatten. Skulle vilja motionera, men orkar inte. Hur fick ni motivation att sätta kroppen igågn? Tacksam för tipset.

Kanske meditation skulle vara nått för dig? Kan ge mer vila än man tror. Jag använder Headspace, tar ca 5 minuter och är superbra. När det gäller motion så sparkade jag ut mig snabbt innan jag hann ändra mig och stanna i soffan. Kämpa på! Acceptera att det är lite tufft ett tag innan det lättar, rejält!

Välkommen Jo-Hanna !
Jag skulle också dra igång motion innefattande bla styrketräning när jag var nynykter och det blev ju naturligtvis fel från dag ett. Inget ovanligt för nynyktra !
Min kropp var ju bara van vid att hålla igång exakt så mycket så jag klarade att röra mig i sakta mak under en dag och helst undvika att göra tunga jobb.
Ryggen pajade ju så det tog snabbt slut med styrketräningen.
Det tog några år innan jag kom igång igen och då blev det väl en tvingande start då artosen bredde ut sig i min kropp så för att hålla den i schack var jag tvungen att träna. Idag är det ett rent nöje och jag inser att min kropp verkligen behöver rörelse. Tyvärr tycker jag att konditionsträning är så otroligt tråkigt så det blir det ju inget av med !! Får rycket ibland att köra intervall på cykel inne på gymmet.....men....

En sak i taget och skynda långsamt är bra rekommendationer !