Är 24 år gammal har sen jag vart 16 år missbrukat alkohol och narkotika. Jag känner idag en stor sorg över detta. Kan man någonsin lära sig att hantera alkoholen och kunna dricka igen? Har någon missbrukat, vart beroende och kört på igen? 24 år bara.. Hur mycket sorligare

blir det.

höst trollet

Hej JyO! Om du läser i forum-delen "förändra ditt drickande", så ser du att mängden av oss "alkies" som KAN hantera alkohol, efter uppehåll är mikroskåpiskt liten..
För de flesta (det finns ett par undantag)av oss, gäller allt eller inget! De som tar sig ett återfall, brukar komma på, att de efter en kort tid är tillbaks, precis där de slutade!
/trollis/

Stevieboy

Jag har funderat på det där i många år....fick äta dipsan första gången då jag var 22, sedan har jag hållit på med antabus, lyckades komma ifrån dygnet runt supandet och börja med vin hemma på kvällarna...mådde väl bättre av att jobba, äta sova men aldrig bra och ville helst kunna styra drickandet. Snart fyller jag 44 år...i sommar bestämde jag mig för att sluta dricka, efter ett AA-möte. Gå på några och träffa andra i din ålder, det finns ett bättre liv då du kommit över alkoholen och drogerna. Jag ser det inte nu hos mig själv men hos alla andra, skaffa dig vänner där som stöttar dig och här med. Du förlorar så många år på att vänta med det beslutet. Ge AA en chans och gå dit flera gånger.

Mvh

StevieBoy