Vaknar i dag och fylls av en inre frid. Vår vackra stad är insvept i snö och adventsljusen lyser i fönstren. Det är så vackert! Jag inser hur mycket jag har att vara tacksam för. Livet är fantastiskt fint och jag har fått så mycket att vara tacksam för och så många småttingar att älska. Varför förstöra sin kropp med alkohol och annat som inte är bra. Vi är ju bara här en kort stund på jorden. En millisekund i rymden. Det gäller att ta den hand om den och göra det bästa av den.

Trevlig första advent.

Lelas

Trevlig advent till dig också, Eva-Kajsa!

Välkommen till forumet!
/H, tillfrisknande medberoende

kaeru

Det krävs ödmjukhet för att vara tacksam tror jag.Jag funderar ofta på detta själv,och stundom när jag får ro i själen tänker jag på hur oerhört tacksam jag är.Tacksam över att jag är nykter,frisk ,har ett arbete,tak över huvudet,kan äta mig mätt varje dag..Ikväll när jag ska på möte ska jag föreslå detta som tema att dela med sig om..Tacksamhet...

Eva-Kajsa

God Jul till alla på forumet!

Vi har alla så mycket att vara tacksamma för här i vårt land. Visst kämpar vi med våra egna problem, ekonomiska, känslomässiga, beroende problem mm. Men vi har fred, frihet och yttrandefrihet. Jag önskar er alla en God Jul!

Stigsdotter

Jag förstår inte riktigt vad det är eller vad det beror på men jag tycker mig märka att jag mår mycket bättre, är närmre sinnesron, de dagar då jag kommer ihåg att tänka tacksamhetstankar. Jag är född skeptiker och vill gärna ha "bevis" för saker och ting så det är inte självklart för mig att tacksamhet skall vara så närvarande i mitt liv. Alltså självklart är jag ju glad för allt jag har, allt vi har här i landet osv. men detta handlar ju mer om att känna något och det kan lika gärna vara inför de små tingen som de stora skeendena ("vad glad jag är för att jag har en sådan gosig katt som kom och la sig här nu när jag fryser så om fötterna" eller "vad bra att den där färgen har hållt sig så jag inte måste måla om planket i år igen", "vad skönt att jag har ett varmt täcke och inte behöver sova på gatan")