Hejsan

Haft de här problemet i många år, super mig i stort sett redlös varje gång de är fest, finns inget stopp.

De bara fortsätts tills jag är helt bort, men är jag hemma kan jag ta en cider/bärs/grogg och så är de bra där.

Men så fort de är fest är de all in, tappar kontrollen, får minnesluckor och beeter mig som en drufs, inte sett problemet innan för än jag vaknar upp en morgon och undrar vad fan hände igår, kommer inte ihåg något av kvällen bara en äckel känsla över hela kroppen och en i själen.....

Jag borde sluta dricka helt, försökt detta, försökt säga jag kör för har inga problem med att vara nykter bland människor som är onyktra, men så kommer alla frågor om varför och sedan suget, tanken att denna gången skall jag fixa de, men slutar alltid med att jag lägger mig sist och åker med på varje efterfest som erbjuds.....

Ja avskyr mig själv varje gång jag gör detta, ångest i flera dagar men geer mig på de igen, för självklart skall jag som vuxen männsika kunna kontrollera detta, men nej skadar mig själv och andra tänker inte på konsekvernar dagen efter.....

Dummalillaskalle

Det är exakt samma för mig.
Jag känner hur det förstör mer och mer i mitt liv. Jag dricker så mycket och blir någon helt annan. Tappar relationer..
Nu har jag bestämt mig för att låta bli festandet på ett bra tag. Det håller ju inte.

Kikarsikte

Det är samma för mig. Jag dricker sällan kanske var tredje månad (fest) och när jag väl dricker så gör jag det all in och har ångest i flera dagar efteråt. Jag blir ett svin och tänker inte alls när jag dricker. Jag tror det för min del iaf har att göra med min dåliga självkänsla och att jag inte känner mig bekväm med att umgås med folk, för liksom du kan jag dricka måttligt i rätt sällskap.

Mattias

Samma här..
Hur svårt ska det vara för sjukvården att ta fram en tablett som frångår Antabus ..?
Läkemedelsbolagen borde ju kunna ta fram en tablett som
gör att man blir dålig/seg efter typ 1 promille i blodet..