Jag har haft en ångestklump i magen sedan i lördags. Har fortfarande inte varit på jobbet än.
Vi hade en aw i fredags. Jag blev jättefull. Ringde till min chef massor med gånger. Jag ringde också chefens andraman ungefär 40 gånger. Tydligen hade jag frågat om jag fick sova hos honom.
Jag berättade saker jag inte skulle gjort, betedde mig som världens drama-Queen, grät och höll på.
Vad ska jag göra? Kommer dem alltid se mig som ”hon som blev så jäkla full”. Kan jag ens reparera mitt rykte?
Jag är rädd att jag blir av med jobbet. Det har hänt tidigare, på samma arbetsplats men med andra kollegor.
Mår så dåligt!

Vi är nog många som kan känna igen oss i din situation eller något liknande. Jag har i alla fall gjort bort mig flera gånger och gjort saker som jag ångrat på tillställningar genom jobbet. Känt superångest och oro för vad mina chefer och kollegor ska tycka och vilka konsekvenser det ska få. Det har alltid visat sig att man målat upp ett mycket värre scenario än vad som väntar. Man tror ju nästan alltid det värsta och sen visar det sig att inte vara någonting.
Jag lovar att det inte blir bättre av att du går hemma och funderar på hur det kommer att bli och vad som kommer hända. Det bästa är att du går tillbaka till arbetet och där får du välja lite själv hur du vill hantera situationen. Dina kollegor kanske inte ens la märke till/ kommer ihåg att det var just du som var en drama-Queen som du beskriver det.

Michael__

Gå tillbaka till jobbet, annars blir det bara värre. Oftast är det inte så farligt som man tror. De andra har ju också fått i sig alkohol. Jag har gjort bort mig så många ggr att jag slutat gå på aw. Sorgligt men jag kan inte hantera det.

Du borde ju passa på att fundera på om du vill ha det så. Det är övergängande risk att det händer fler gånger. Orkar du med det?
Kanske hoppa över aw eller dricka alkoholfritt och visa en annan sida?

Edit (efter att ha läst om): Var inte meningen att låta fördömande ovan, det vore att kasta sten i glashus. Utan det var direkt baserat på mitt liv. Tyvärr tog det 20-år plus för mig att komma på svaret på mina frågor ovan.

... och be om ursäkt för ditt beteende till berörda personer. Det tror jag du mår bäst av. Du kanske kan säga att du sovit/ätit dåligt.
OCH sen är det viktiga att du under kommande AW tar det lugnt, om du vill att de ska få sen den personen du vill att de ska få se.

en annan Micke

Gå tillbaka till jobbet, ta tjuren vid hornen och erkänn din svaghet för dig själv och andra, det kommer att ge dig styrka.
Har du dessutom en någorlunda vettig omgivning så kommer de kunna fatta att du är stark och värdig.
Jag håller absolut inte med om att du ska leta bortförklaringar i trötthet och dålig sömn.
Det är precis lika galet som att skylla på väglaget om du kör i diket, du har kört för fort under rådande omständigheter, så enkelt är det.
Om du plaskar igenom på en AW så har du druckit för mycket under rådande omständigheter och det var ditt val att göra så där och då.

Gör ett bättre val nästa gång, det är det enda du kan göra nu, det som är gjort är gjort.
Vi som har en störd relation till alkohol är mästare på att ljuga, både för oss själva och andra.
Först när vi slutar att ljuga för oss själva kommer vi sluta ljuga för andra.

Lycka till, i dag är första dagen på ditt nya och mer förståndiga liv :-)

Stay Strong

Edit: hittade ett stavfel som jag rättade och då ser det helt plötsligt ut som jag svarat den dag jag rättade det.
Jag svarade långt innan kan jag säga och jag hoppas du kommit tillbaka till jobb och närmare en lösning :-)

Till en annan Micke! Så otroligt bra formulerat och skrivet av dig. Tog till mig detta du hade skrivit till någon annan. Har känt mig lite sådan med nu efter en firmafest. Lite skämmig efter att ha fått mig en hel del för mycket😔