Har sedan 10-11 år tillbaka alltid vanan att dricka folköl på kvällarna. Det började med ett 6-pack 2.8 men numera det ligger på minst 2 6-pack numera.
Blir kraftigt salongsberusad varje kväll, dricker jag inte så kan jag inte sova. När jag är bortrest eller på semester någon månad är det inga problem att inte dricka.

Höll upp i 2 år med öl och cigaretter men jag fall tillbaka med båda samtidigt

Är det min vana med samma rutiner som ställer till det? Känns som jag måste byta levnadsmiljö, flytta och starta om på nytt.
Där jag bor, i 11 år nu, uppe i norrland så har jag ingen större umgängeskrets så man är oftast ensam om kvällarna.
Mår inte bra av detta.

Det är så svårt att inte låta bli att gå till ICA efter jobbet att köpa de två 6-packen, men jag skäms varje gång!!!

Välkommen hit. Ja du är inte ensam. Visst flytta och starta om kan man alltid göra. Försök att inte gå till ICA. Ta typ 10 min i taget tills de stänger. Ingen hobby? Har du problem att bra så ta hjälp sjukvården.

upp dagen i timmar och tänk för varje timme som går att det är en vinst. Tänk vad pengar du kommer spara och hälsan... Har du svårt att sluta på egen hand så finns det hjälp. Medicin finns och samtalsstöd.