Hej hej helt ny här.. Nått jag inte vilja erkänna eller se som ett problem är drickandet, visst vet det blitt mkt men inget ja erkänt för mig själv. Blir fredag lördag även hänt söndag några glas vin, köper dunk 3liter å oftast är de typ tomma efter helgen. Somnar ofta på toa, har minnesluckor.. När min man inte ser häller ja i mig ett glas så har även druckit i smyg. Nu var han trött på mig efter helgens kalas att alltid få stötta mig hem å att jag alltid blir fullast, dax tänka om men de skrämmer mig, bästa som finns är ju grill vin bubbel å sommar, hur ska jag klara detta.. Sagt många ggr att jag skall skärpa mig men ändå händer samma sak, sitter ju å häller i sig å känner inte när gränsen är nådd. Köpt biljetter till vinmässa å känner en besvikelse över inte få dricka.

Så nu är frågan kommer jag klara detta, känns tomt å sluta me vin.. Hur knäppt som helst e denna känsla, men när familjen ifrågasätter å mannen börjar lessnar har man inget annat val. På nått sätt känns det skönt men ändå skrämmande..

Hej!
Bra beslut att börja läsa och skriva här. Det är många som har samma problem. Det känns läskigt och lite sorgligt innan man slutar, men jag tror det är en del av det psykiska beroendet. För det går över och man inser hur otroligt överskattad alkoholen är. Det går verkligen utmärkt att njuta av sommar, grill och god mat utan alkohol. Alkoholfritt bubbel är jättegott. Och så kan man både njuta av kvällen och ha energi dagen efter! Viktigast är att själv vilja sluta tror jag. Och du verkar ha märkt många av alkoholens negativa effekter. Fundera över positiva saker med nykterhet och fokusera på det! Kan rekommendera boken Tänka klart av Annie Grace.

Och, glömde skriva, det är en enorm lättnad att sluta dricka. Man får så mycket lugnare psyke och mer energi. Boka av vinmässan säger jag, där säljer de stenhårt den romantiska bilden av alkoholen. Och den visar ju inte riktigt hur sanningen ser ut för många...

@Kennie tack för ditt stöd. Boken ska ja absolut kolla upp. Självklart blir de mer gjort på helgerna oxå istället för att må dåligt.. Värsta är att när man tatt beslutet tänker man desto mer på vin å man blir sugen bara för att man inte skall.. Så här de inte vart innan.. En dag i taget..