Hej! Jag är en tjej på strax över 30 år. Jag har de senaste cirka två åren blivit förtjust i vin (från att knappt ha gillat det alls) och dricker i snitt 1-2 glas om dagen. Ibland blir det ett par glas vid matlagning/måltid eller ett glas på balkongen tillsammans med en cigarett när jag kommer hem sent på kvällen efter jobb. När det är mycket/stressigt på jobb kan jag längta efter det där vinglaset och vara riktigt sugen. Jag har inga barn men en pojkvän. Ibland när vi träffas och lagar mat/äter mat/kollar på TV kan jag dricka en hel flaska (under 4-5 timmar) själv, han dricker knappt. Han kan ibland påpeka detta på ett "skojsamt" sätt typ "oj där försvann den flaskan" och ibland blir jag stött och påpekar att det tog några timmar, inte så att jag svepte den m.m. Jag blir inte full, mer lullig. Det är ingen annan som någonsin påpekat mitt drickande, jag är sällan ute och festar utan det blir iså fall en middag med vänner och då kan det bli några glas vin och någon drink men detta sker inte mer än i snitt 1-2 gånger per månad. Men det är just det här att jag är sugen på vin, längtar hem till ett glas vin, som jag inte vet om det är normalt? Är det ett varningstecken? Jag kan bli sugen på det mitt på dagen också, om jag är ute och äter lunch med någon men då känns det opassande att dricka alkohol så då gör jag inte det.