Aså fan.. jag är 24 år och här smått alkoholiserad. Det är hemskt kommer aldrig ihåg något och är inte mig själv. Har varit med här ett tag och verkligen tagit in så otroligt mycket tips och tricks. Men igår hände det igen… jag drack för mycket, jag ville inte ha det såhär. Det finns liksom inget stop när jag väl börjar. Det går i familjen och har aldrig tagit slut.

Är de någon som vet hur jag känner och vet hur fan man ska lösa det här?

Hej @navistar och välkommen till Alkoholhjälpen! Du har startat en egen tråd efter att ha läst här under en tid. För många har det varit ett väldigt viktigt steg mot förändring att börja öppna upp och skriva! När jag läser det du skriver blir jag nyfiken på hur situationen såg ut igår när du drack för mycket. På vilket sätt ställer det till det för dig? Och hur skulle du vilja ha det istället?

Bestämde mig att sluta drick för 5 dagar sedan, har varit på avgiftning och kom hem idag.
Anledningen till att jag tillslut förstod att det måste ta ett slut var först och främst för jag tänkte mycket på nära och kära men även det ekonomiska, svårt att få ihop det när man dricker för 10000 i månaden.

Nu på fredag blir det samtal med sjukvården angående medicinering och jag har redan nu fått en stödperson som jag kan samtala med.

Största problemet för mig just nu är att jag har ett fruktansvärt sug.

//Mk