Hejsan, jag är en 23 årig student som inte vet om jag dricker för mycket.
Enda sedan min första fylla när jag var 16 år har jag alltid blivit skitpackad, minnesluckor hela tiden och gjort saker som jag har ångrat dagen efter. Jag har alltid varit känd i min kompis som personen som alltid dricker mest och blir helt jävla dyngrak. Det har typ blivit som min personlighet. Jag kan inte ens räkna på två händer hur många gånger jag har gått hem med olika kvinnor som jag inte ens kommer ihåg hur jag hamna i säng med dom samt att jag aldrig hade gjort det nykter. Jag har sårat kompisar och hamnat i slagsmål, en hel del skit alltså. Jag brukar inte dricka mer än 3 ggr per vecka men när jag väl dricker så tar det aldrig slut, jag dricker tills att alkoholen är slut eller jag somnar in princip. Jag tappar kontrollen helt enkelt.

Jag började universitetet i höstas och man kan säga att saker och ting har blivit värre, mycket mer ångest och mycket mer alkohol. Jag har börjat sluta göra saker som jag älskar, tex träning och vara ute i naturen. Jag har sårat kompisar. Jag börjar bli väldigt orolig för vad fasen jag kommer göra härnäst på fyllan, alla säger ju att det är normalt att dricka mycket under universitets tiden, men jag vill inte må som jag gör efter varje helg.