Provar så här nu då
Hej allihop
Jag älskar alkohol men märker att allt eskalerat.. jag vill liksom aldrig ha en ledig hemmakväll utan lite vin. Blir knappt berusad längre och tolkar det som att min kropp vant sig totalt vid alkohol.. jag måste få stopp på detta. Jag vill ju ha roligt utan att behöva dricka. Jag smuttar lätt på vin ständigt och längtar efter ledighet för att få koppla av med ett glas. Tänkte nu försöka få stopp på detta innan det eskalerar tills jag inte kan hejda mig alls utan dricka då och då som förr. Mitt alkoholkonto är i nuläget mycket högt. Dricker både ensam och tillsammans med andra. Skämmer inte ut mig alltid vaken längst av alla men dricker tills allt är slut. Klippt 3 l på 2 dar samt 4 öl och är fullt medveten om att jag stoppat i mig rubbet helt ensam. Slutat berätta för folk att jag smuttar vin då jag insett att jag alltid dricker när jag är ledig. Nån skulle så klart reagera. Att jag spårat ut är ett tydligt tecken då jag numera dricker i hemlighet och inte pratar om det. Andra som säger på jobbet ah nu ska jag hem och ta en öl då skrattar jag och säger åh vad gott ta en för mig med men jag vet ju att jag också kommer dricka. Ska ta 2 vita veckor nu och känna efter hur det känns. Om jag ens klarar av det känns som jag inte är densamma utan mitt glas.. nån form av tomhet och omöligt att ha lika kul utan. Kanske flyr min ensamhet i glaset men det är ju trots allt glaset som får mig att inte kunna åka någonstans så det är ju glaset som isolerar mig...
Hur gör ni andra? Totalt slkoholstopp eller begränsar ni er?