Efter händelser förra veckan har jag bestämt mig att helt sluta dricka.
Nu kan jag inte sluta tänka på hur tråkigt mitt liv kommer vara. Att jag inte kommer klara av att vara på roliga fester, inte ha de där trevliga AWna med mina kollegor eller uppleva en konsert berusad. Alla de sakerna som idag ger mig lycka men som jag även inser inte är värd olyckan av alkohol ger mig pga problematik med depression och ångest.
Många av mina sociala sammanhang innefattar alkohol och jag vet inte hur jag ska tänka för att hålla modet uppe och lyckas fortsätta. Utan alkoholen känner jag mig och tråkig och upplever människorna runt omkring mig tråkigare.
Just nu känns det som att jag kommer sitta själv hemma resten av mitt liv medan alla mina friska vänner kan vara ute och ha ett jätteroligt liv med måttligt drickande.
Mina närmaste är självklart stöttande det är mer jag som inte förstår hur jag ska kunna ha kul på riktigt igen.
Har ni tips? Hur ändrar man tankesättet? Hur beter man sig på minglet där vinglasen väntar på att bli hämtade? Hur hittar man tillbaka till en social personlighet utan alkohol?
/25 årig kvinna