Jag vet nog redan svaret på detta men behöver höra det tror jag.
Jag hade en depression för ca 1,5 år sen efter detta så har min alkoholkonsumtion ökat ganska mycket. Jag hade i augusti en vit månad då jag tyckte jag drack för mycket (det var inte jättelätt att sluta och tog ett tag). Efter den månaden så började jag dricka ännu mer och bestämde mig vid årsskiftet att jag skulle slita dricka igen för att jag förmodligen inte klarar av det, det tog 1,5 månader för mig att sluta ungefär och då var jag alkoholfri i 1,5 månad tills en dag som jag fick ångest och gick med detta hela dagen. När jag åkte hem den dagen köpte jag en flaska vin och drack, detta var en måndag. Sen drack jag en flaska tisdag och onsdag. Igår ( torsdag så köpte jag en box 6% och drack halva, nu sitter jag hemma hos mamma och har druckit 4 glas vin och känner knappt av det men känner att jag inte riktigt kan sluta. Detta kan ju inte vara normalt? Jag har väll aldrig riktigt tänkt på det eftersom jag nästan alltid kommit upp till jobbet, kan sluta för en period men det är alltid något som får mig att börja igen..