hej folket...

Vet 8inte hur man ska börja min historia riktigt. jag har känt ett kraftigt behov av att ständigt festa sen jag var ca 14 år gammal, jag har baserat de mesta av mitt liv på att ha så kul som möjligt varje fredag/lördag samt onsdagar och ibland resterandé dagar. Detta har lett till att jag i princip inte har något annat som jag tycker är roligt i livet än att just festa så ultimat som möjligt helst varje dag. När jag pratar om festande så innebär de för mig att spendera en massa pengar på så dyra saker som möjligt för att jag och alla runt mig ska ha så roligt som möjligt.

Detta har dessvärre inte fungerat något vidare bra för mig. Då jag tidigt i gymnasiet hoppade av skolan då jag la ner mer tid på att planera hur nästa helg skulle utspela sig. Jag började jobba för att kunna finansiera mitt festande (samt mina vänners).

jag har alkoholism i släkten och vet att detta kan vara ärftligt. Jag kan dricka så ofantliga mängder att jag inte riktigt förstår hur de går till själv.

Mitt tonårsliv har bestått av dåliga val och baksmällor. Är jag alkoholist, det tror jag bestämt...

NU har jag kommit till den punkten då ingenting fungerar för mig. Jag är arbetslös, min familj har gett upp hoppet och kastat ut mig hemifrån. PGA att jag gjorde en otroligt dum sak för att just kunna festa och ha pengar,

Jag vet inte riktigt varför jag skriver överhuvudtaget, jag har så mycket jag kunna berätta för någon men inte vågar då vissa saker jag gjort är så sjuka att jag inte ens kan förstå hur tanken ens slått mig.

Mitt liv är i spillror, im at the rock bottom... Nu finns bara en väg och det är uppåt... Dock så har jag ingen aning om hur jag ska gå tillväga för att klara av att byta min livsstil då den är en del av mig sen långt tillbaks.

Jag vet inte om jag är ett ectremfall eller om någon har varit likadan eller kanske är det... Jag måste bara få reda på hur och vart man kan vända sig då jag verkligen bestämt mig för att ändra min livssituation.

Om någons ens orkar läsa igenom detta och lämnar en kommentar vore jag otroligt tacksam.

Fyllepojken !!

Gratulerar dig till att ha kommit hit och förhoppningsvis tagit ditt första steg till en förändring av ditt liv.
Jag kan nog på rak arm säga att det du ev gjort inte är nåt nytt i våra kretsar och jag blev så förvånad när jag upptäckte att det som jag tyckte var tokerier från min sidan var nånting som många gjort. Jag kom inte med nåt nytt på den fronten om man säger så :-)) Det vi gjorde under påverkan av alkoholen har vi alla som en gemensam nämnare och det underlättar att veta att jag inte är ensam.

Varför inte kolla om det finns ett YPAA nära dig ? Jag vet att det är lite tunt med YPAA runt om i landet men du kanske hittar nåt i närheten av där du bor. Kolla här : http://www.aa.se/om-aa/for-unga/ eller sök info här : http://ypaa.info/

Du är ju självklart välkommen till AA där jag nu ser att medelåldern har sjunkit drastiskt sen jag började.

Eller kom till nåt konvent som, tex till helgen, hålls utanför Halmstad men även finns på andra platser i Sverige, kolla kalendern på AA's hemsida.

Och fortsätt häng här och skriva av dig det som tynger dig !!

Mammy Blue

Ja, kloke Adde har redan skrivit det mesta, men jag tillägger att om vi gamla gubbar och käringar kan förändra vårt liv så kan du. Läs och skriv, skriv och läs, så kommer du snart upptäcka att du inte är ensam.
/MB

LillPer

Du har all möjlighet att förändra ditt liv! Du är ung och formbar. Det är absolut ingen omöjlighet. Aldrig försent, och helt enormt spännande att byta väg i sitt liv. Du kan ta upp dina studier, få nya vänner, nya hobbies, det verkar ju inte vara svårt då din hobby varit att festa?

Försök bryta mönstret själv, funkar det inte tar du hjälp. Kolla med din vårdcentral eller kommunens beroende centrum, om det finns någon.
Men testa och utforska alla möjligheter. Snacka med någon du har förtroende för.

Det går att ändra på de mest sjuka beteenden och beroenden.
Kämpa på!

LillPer