Hej!

Jag är 22 år gammal och jag tror att jag håller på att utveckla ett alkholberoende. Jag mår dåligt psykiskt och det lättar av alkoholen. När jag dricker vill jag aldrig sluta, aldrig sova och aldrig ta det lugnt. Jag blir ofta utslängd från krogar, raggar på tjejer trots att jag har flickvän, hänger med på efterfester, tar andra droger, osv osv. Jag är också i en väldigt krökig miljö, med många vänner som dricker. Det har blivit en umgängesform som inte är vidare bra för mig. Allt dumt jag gjort på fyllan känns ibland så överväldigande att jag inte vet var jag ska ta vägen. Samtidigt så känns det som att alla försöker skratta bort det när jag tar upp ämnet. Vad kan jag göra för att sluta med det här? Är en paus från drickandet en bra väg att gå eller ska jag försöka stoppa in bromsklossar i mitt drickande? Tror inte jag klarar av det som det ser ut nu. Har flera gånger lovat folk att inte bli för full men trots det supit på ordenligt. Känner mig så pass ung också så kanske inte speciellt vanligt att ha detta problem i min ålder, där alkohol bara ska va kul och fest.

mega

Hej hemliga....
Kan börja med att jag känner igen mig i dig från min ungdom,jag var exakt likadan.
Har fortfarande problem med alkohol och demoner i min skalle som alltid blir värre
av mitt drickande.För mig hände mycket tråkiga saker när jag var i din ålder pga
alkoholen.Häkten,sjukhus,fyllecellar,rättegångar,fängelsestraff osv osv..
Har tagit det lugnt i perioder men hamnar alltid på botten igen.Alkohol är min
fiende nr 1 men ändå överlistar den mig gång på gång.Har en nykter period nu och
jag mår toppen som vanligt då.Så hemliga... jag tycker verkligen du ska tänka över
din situation på riktigt redan idag.Du är bara 22 och jag kan nästan garantera dig
att det kommer gå illa om du fortsätter sådär.Vissa tål alkohol och kan hantera den
och dricka 2-3 öl så är det bra.Jag kan det inte och inte du heller så förändra ditt
liv nu när du redan själv inser dina problem.