Hej på er!

Jag måste först säga att jag är sjukt imponerad av att det är så många här som snackar med varandra och berättar om sina livsöden och hur man egentligen mår. Man blottar sig själv och man får support och hjälp av alla som är på siten! SJUKT IMPONERAD!

Nu över till varför JAG kom in här... jag tror.. tycker... känner .... att det börjar spåra ur.... :(
Jag dricker varje helg... i princip i alla fall... mer eller mindre... har jag något som jag ska göra "dagen efter" så dricker jag inte. Exempel på vad jag menar med det är som nu i helgen som varit... jag skulle jobba på lördagen vilket gjorde att jag inte drack mer än två öl på fredagen för jag visste att jag behövde kunna köra bil på lördagen.. då förstår ni? :-)
Hur som helst... jag känner att jag dricker för mycket för att jag dricker tills jag inte kommer ihåg nått mer... :S I princip här med... ibland kommer jag ihåg hela kvällen men oftast slutar det med att jag vaknar upp dagen efter och inte kommer ihåg hur jag kom i säng kvällen innan.. INTE OK tycker jag ...Jag kan tippa i mig mängder som kanske en och en halv flaska vin innan det är bra.. .:( Så ni förstår mängden ...
Jag ser inte något roligt med helgerna om jag inte får dricka alkohol, vad annars göra? Gå å lägga sig tidigt och gå upp tidigt dagen därpå? Ja, ni förstår förmodligen vad jag menar här...
Varför jag skriver här över huvudtaget är för att jag skulle vilja höra vad ni ute där känner och tycker om det hela... Har ni några tips om hur man ändrar detta beteende att man hela tiden ska dricka när det är helg?
Jag har mer att tillföra i detta men detta är det primära för mig och därför börjar jag så... Jag vet ju inte om nån över huvudtaget kommer svara.... :)

Hoppas Ni som läser begriper vad jag menar, det är rätt rörigt inser jag nu när jag läser igenom, men jag känner att jag inte vill ändra på nått för det kommer från mitt hjärta...

Må så gott!!

Alwayshappygirl

viktoria

Hej Happygirl, och välkommen hit. Tänker lite på det du beskriver, att då du har något inplanerat dagen efter dricker du mindre eller inte alls. Ett förslag för att fånga upp de tankar som snurrar och känna efter ordentligt vad problemet egentligen handlar om (beroende, tristess, gamla inrotade ovanor, sällskapet?) kanske du skulle kunna bestämma dig för en vit månad? Du kan ju i förväg boka upp helgerna med annat, som inte hör ihop med att dricka för att liksom säkra upp. Har du någon vän, vänner som inte dricker eller som dricker väldigt sällan, ta hjälp av hen som sällskap tex. Du behöver ju inte tala om varför. Boka in jobb, bio, träning eller vad du nu gillar istället. Skriv av dig här under tiden, mest trafik är det under menyn "förändra ditt drickande". Dom allra flesta här har liknande erfarenheter som du, så du kommer säkert hitta många att bolla dina tankar med. Kram Victoria

Snömannen

Känner igen mig i 100% av vad du skriver...
Håller med föregående talare... Kolla och skriv under menyn "förändra ditt drickande"
Önskar dig och hela mänskligheten lycka till mot alkohol
/Snömannen

Bumpkin

..i mycket du skriver. Vi verkar nog vara i en litet liknande situation då det gäller relationen till alkoholen. Så visst hör du hemma här!