Hej har kollat in alcoholhjälpen massa gånger men aldrig vågat skriva eller göra nåt annat som att erkänna att man har problem..Nu Jävlar har jag tagit steget.Ringde kommunen och sa att jag vill ha hjälp,fick tid förra veckan hos bbt, tror att de är nåt beroendebehandlingsteam. Gick dit med svetten i pannan ,mötet va okej,Ska på träff i morgon igen men nu ska jag ta ställning om jag vill ta Antabus
för att orka stå ut.Har familj eget företag mm. mycket står på spel ,känns som lätt val,men de är så jävla tungt när man tänker på sommar öl grill mm.mm
Fy fan vilken resa man gjort ,kan berätta mera senare ,just nu tar jag nog mina sista öl .fuck ps De känns också jävligt skönt att snart får man hjälp.Hörs

LenaNyman

Vi hörs. Vill gratulera dig till dina snedsteg som kan bli dom sista. Man vet inte så noga här i livet men när en människa gör en ansträngning så kan man inte annat än stötta med uppmuntrande tillrop. Jag är ny här också och känner att på den här sidan vill folk varandra väl. Så varmt välkommen in bland en hoper som trillat dit.

Pimplarn77

Tack LenaNyman hoppas du finner ro och framtidstro på dessa sidor,jag har nog läst dom flesta , berra eller vad han hette har berört mig massor .som sagt det tog mig 1år att skriva här.
Det börja med att jag fick hjärtklappning på motorvägen och höll på att svimma,visste innerst inne att de va stress med röka samt dåligt leverne åkte till akuten på kvällen .svar:Stress….
Ok kändes skönt . forsatte dricka jobba mm, Jag har alltid gjort saker ordentligt de gäller drickat också.HAR nog inte haft en vit helg på 20år.alltid har de åkt in nån öl.
Mådde piss förra året vid den här tiden,alltså riktigt dåligt fundera på allt skit sånt man förhoppningsvis bara tänker tanken och går vidare för man har ansvar mot familjen.
Ringde läkarn för jag tänkte eftersom jag gör allt mer än alla andra så har jag väl ADHD .Läkarn första fråga var… hur mycket dricker du.. jag va ärlig och sa som de va.
Typ varje helg sen är de ju nå sport på tv på veckorna…..
Ok va säger du om antabus????
Hinner inte skriva mer just nu måste laga mat till alla .
ps i morgon tar jag första tabletten sen kommer jag få massa ny tid på helgerna att skriva om mitt liv som far till 3barn var av 1 flyttat hemifrån pga ålder,samt att jag varit onykter nästan varje helg sen jag fyllde 20
jag har några år kvar till 50.

Återkommer

Pimplarn77

Tjo .mitt liv har nog alltid varit rätt hårt och fullfart.
Minns att farsan slog morsan och jag stod mitt i natten och skrek när jag kissa på toaletten medans mamma försökte lugna ner mig.
lekisåldern va de.De är typ allt jag minns från den åldern samt att man va tvungen att göra snygga siffror i en bok typ 6.5.9 minns att åttan va kul att skriva.
sen sparka morsan ut gubben och jag och mina syskon fick skapligt bra.Men fattigt va det hemma under tiden i lågstadiet,
Minns att jag var alltid tvungen att hävda mig mot rikemans barna för att passa in.Jag mobba för att inte bli mobbad.
Skriver lite om min uppväxt för att om nån känner som jag så är dom inte ensamma.
Ni som tycker att jag är för mycket ,sluta läs.
Farsan försvann i 10års åldern , han ringde typ 1gång varje år i fyllan ,Hej va gör du …Typ inget …Va gör Horan till din mamma då…Hallå så säger man inte va skysst nu pappa.
Sen kom min 16års dag och han ringde, samma sak,men då hota jag honom säg det en gång till och jag kommer över och nitar dig gubbjävel, hörde inget av honom på 4år.
han fortsatte att ringa 1 gång om året i fyllan men va len i truten.
Han inte trycka upp honom mot bastu väggen och fråga VARFÖR lämna du oss …..,även om du inte bor med våran mor. ...Han sket i oss 3st pojkar och en tjej.
Dom hitta honom död med en 75a i handen typ. minns inte om han blev pension eller 64,jag skiter i vilket.
Fan va sjukt hur kan man skita i sina barn …..
Jag känner att jag har tänjt på gränserna med barna med onykterhet, men har nästan alltid funnits där,pga att jag inte vill bli som far…
Har varit tränare ,förälder,mm

Som sagt fy fan va fort allt kan gå, jag drack precis som alla andra i början men jag tyckte om det lite mer än andra tror jag.Jag var oftast killen i centrum och skoja.
tills min nya kvinna sa… hallå du duger som du är…vi har haft djävligt kul ,rest gjort tokiga saker .mm men oftast i fyllan.
Sen blir jag ett monster ….vi har jättekul ..hmm men jag vill ha lite mer ,smyger i mig en grogg också när inte hon ser.
Kvällen är kärleksfull och diskussioner byts ,plötsligt får jag för mig att hon tycker inte alls som mig,då kommer min farsa fram idioten reptilhjärnan.
Jag är fan inge bättre än gubbjäveln .fan va många gånger jag sårat min älskade i fyllan,sen vaknar jag upp och försöker gosa och skämta och fattar inget,,,,,,
Hmmm suck du kan ju börja med en ursäkt .WHAT!!! va har hänt!!!!
Sen be om ursäkt för nåt man inte minns….WARNING WARNING inte bra nåt är fel……
Hur jävla dum känner man sig inte dan efter..idiot typ . förlåt.men ändring på gång.

Har nog varit socialt svag i hela min uppväxt ,de gick bra som barn med knytnävarna och skit på dig,, släng dig i väggen.
Men sen va man ju tvungen att växa upp och skaffa sig ett jobb i byggbranchen med massa äldre testroston stinna ungdomar .
De va under gymnasiet som man blev medveten typ om livet.Innan det va de bara en fest.
Tog min första fylla med boys i 12års åldern i cykelförådet i området där vi bodde,sen drog vi till parken
Har nog i många år försökt spela cool sen kom livet i fatt. ler.
Nikotin har också varit en del av mitt liv,Börja snusa i första klass ,, HALLÅ sjukt.
Har varit fri från snus i 2 år nu ciggaretter sen ett halv år,klart att jag druckit lite extra pga saknaden av nikko.
Men är jävligt stolt att jag inte har rökt eller snusat,
Nikotin mådde jag inte bra av ,,blev stressad och fick ont i huvudet av snus,.Rökning höll jag på att svimma första ciggen på morgon.WARNING !!!GIFT!!Men tror du man lyssna. nepp
tills man fick en överdos och blev dålig.
De är typ nu jag känner det för alkohol ..ett jävla gift…..

Ber om ursäkt för min stavning och punkt,komma,mm jag har så mycket att berätta att jag vet inte va jag ska börja riktigt.kör bara och hoppas att nån får nytta av det ,som jag har fått.
har ju lite erfarenhet av livet ,kanske kan hjälpa nån som känner igen sig.Hoppas nån vill läsa om en rännstensunge som idag har storfamilj och företag hus mm. men tycker att inget är värt….
men livrädd för att förlora allt.Därför tog jag mig i kragen efter 1års velande och sökte hjälp på kommunen och min husläkare ,
Ps har stort stöd av min sambo. Älskar henne Massor …

Hörs MVH PUCKO

simbo

Starkt att ta kontakt för att få hjälp, som du skriver är bland det värsta , att vakna på morgonen och veta att nånting blev fel i går, men inte minnas vad det är man ska be om ursäkt för

simbo

Starkt att sluta snusa, har du ngt tips. Tanken på att sluta snusa ger mig nästan större ångestkänslor än att lägga av med A

Pimplarn77

Snuset fixa jag själv att sluta pga huvudvärk.Ciggen sluta jag med 27 augusti förra året med hjälp av en bok.
rekomenderar stark ,Äntligen icke-rökare av Allen Carr.
När man fattar att man inte ska mata nikotin djävulen i bröstet då är de inga problem.(iallafall för mig,såg sambandet plocka bort nikotinet då är inte snuset eller ciggen värt något,
du stoppar ju inte upp blomjord under läppen men om de fanns nikotin i det då kanske.
Nikotin ett av värdens mest farliga och beroende framkallande GIFT….
Kanon bok.
Kämpa där ute..

Pimplarn77

Andra nyktra dagen känns skönt som fan,Har planerat flugfiske i helgen ska bli kul som fan.
Känns kanon att jag valde Antabus tog mina första tabletter igår,två nya i morgon.Dom ger mig ett inre lugn behöver inte fundera vart bilen är på väg(grönaskylten),om jag
ska ta 2 eller en platta öl.
Om grannarna kommer över med öl ..fine jag tar kaffe.
Måste få en bra start nu med samtal och antabus över sommarn sen kanske man klarar sig utan att dricka och antabus,vem vet.
Hörs.

skammen

Allen Carr har skrivit en bok om alkohol också, "Äntligen full kontroll". Säkert samma stil som rökavvänjningsboken så om du gillade rök-boken borde du läsa denna! Jag tycker den är rätt ok, lite för amerikansk och pladdrig för min smak men, man blir iaf inte så sugen på att dricka och det är ju det som är poängen!

Pimplarn77

I dag Lördag vaknade jag 6.30 utvilad och förväntansfull på dagen,Tänker på hur många som vaknar snart med konstig smak i munnen och betong keps.
Snart har jag fixat min andra helg nykter,känns skönt som fan .
Åkte iväg och fiska med kompisar i helgen, Sa att jag kör inga problem.ÅÅ fan ska du köra,dom blev lite rålösa.
Vi packa bilen och drog iväg givetvis hade dom tagit med öl första ölen knäpptes kl 9,30 ler hade gjort det samma.
Allt eftersom promillen öka så steg volymen under dagen.
De va kul att titta på hur mycket egentligen fisket betydde jämfört med alkoholen .
I början va fisket nr 1 sen på eftermiddagen blev de mest jobb snack.
Förra helgen var jag också och fiska ,Tog lite lunch vid vindskyddet ,Där satt det 2st unga gubbar i min ålder och drack wiskey.
Fan va patetiska samtalsämnen det kom fram ur dom allteftersom whiskyn dracks .
Fan va skönt att va nykter tänkte jag, tog mitt spö och gick och fiska.

Saknar inte alkoholen ett skit ,gör så mycket saker som jag inte gjort på 15år det spritter i bena nästan.
Äter antabus och det gör mig lugn det finns liksom ingen ide att slösa tankar på alkohol ,Funkar för mig.
Förut när tänkt ,Fan idag ska de bli en vit helg om inte annat så för barna,Föll många gånger på målsnöret kunde bli en söndags fylla istället för att fira att man va nykter fre,lör.smart…
Förra året åkte jag motorcykel 2 gånger,alla andra helger hade man typ tagit en öl så de va ingen ide..
Har redan åkt 3 gånger i år.
Känner mig stark i många andra sammanhang envis som en tok är jag också men just nu behöver jag hjälp av antabus.
Fungerar kanon på mig inga som helst biverkningar heller.
Nu en god frukost sen Loppis Marknad.
Hörs, 77

Pimplarn77

Hej igen haft fullt upp med allt möjligt,och glömt bort att gå in på alko,h .
1 månad nu utan Alcohol Yeeeesss!!!!.
Det har inte varit lätt som en plätt fester midsommar mm,,men fan va glad jag är trosts lite bråk med sambon.
Hade lovat göra nåt tex åka till stockholm på en hotell natt eftersom vi ställt in alla midsommar bjudningar.
Fick en depp och sket i allt stanna hemma och kolla på fotboll,där av lite bråk men allt löste sig.
Fan va man glömmer fort att man haft Jätte ÅNGEST ågren svettningar socialt livrädd.mm ,mm,mm,mm,mm,mm
Klart att allt de finns nu också men i små portioner man kan typ hålla i dom.
Tror att de är livsviktigt att komma ihåg.
Nu måste jag vidare till jobb snart skriver mer igen snart.
Äter mina antabus som min sambo alltid påminner mig om ,ler sen går jag på samtal med en alkoholspeciallist på kommunen som ska göra
ett program för mig som jag ska gå på i 10 veckor med henne,det handlar om att inte trilla dit igen,
ses Kram
ps fan va jag skiver dåligt,sorry alltså punkt ,komma,mm

Äppelpäppel

Läser din tråd och blir berörd! Det skrevs i sommar och nu är det nytt år och mars...undrar hur det gått, bra troligtvis?!
Själv är jag inne på min 9:e dag nu utan A och två helger, känns så himla bra! Börjar känna mig pigg på ett sätt jag glömt hur det kändes. Har aldrig varit så motiverad förut.

Kramen!