Första inlägget här. Jag har alltid druckit en del, men på senare tid har det eskalerat. Jag skämdes så mycket när jag blev alldeles för full med vänner, familj och släkt, så för ungefär 6 månader sen har jag druckit enbart med måtta där. vilket har minskat min ångest. Jätteskönt! Däremot har jag börjat dricka mycket hemma istället, alldeles för mycket. Men nu ska jag prova att inte ha alkohol hemma. Kanske kan jag klara det? Eller behöver jag proffesionell hjälp? Jag tror att jag kanske behöver det, men först ska jag prova på egen hand. Jag lyckades ju att sluta bli packad med vänner, släkt och familj. Jag mår ju så förbaskat bra när jag inte dricker, fattar faktiskt inte varför jag ska hålla på och dricka. Har ingen alkohol hemma och det bästa är att systembolaget är stängt imorgon. Jag slipper springa dit och vara orolig att folk ska se mig när jag går in där och jag slipper vara bakis i morgon och trött och lite lätt rödflammig.

anonym11208

Vill slippa vara orolig för att lukta surt vin, slippa vara bakis och trött. Jag ska verkligen försöka vara stark. Detta är dag 2 på min nykterhet.

anonym11208

Det är det verkligen, jag har en verklig vilja. Vaknade pigg idag, ska göra massa roligt idag istället för ligga och vara bakis. Känns jättebra!!!

anonym11208

Ska vara helt ärlig, jag har druckit MASSOR. Ibland från morgon till kväll, bara legat och druckit vin. Jag vet att jag dricker för mycket, men jag vet också att jag har en jävla vilja, en vilja att må bra.

Tove 2015

Välkommen hit!
Ja min stooora lastbar verkligen rött vin... och gärna ciggisar till det. Har vart så trött på att inte kunna hantera alkoholen och bromsat eller slutat tidigare men man behöver väl komma till absoluta ändstationen innan det vänder. Jag har varit så trött på mitt drickande samt ciggen länge men det har alltid varit en massa svepskäl. Oftast att det snart varit helg och då kan jag ju inte sluta nu.
Jag hade i bakhuvudet att 1/1 skulle det va slut med det så tyvärr veckan innan blev det väldigt mycket vin bara för att nu var det liksom slutdrucket.
Ge det några dagar på egen hand så får du se hur du klarar av det annars tycker jag att du bör vända dig till vårdcentralen för hjälp. Bättre det än att det går alldeles åt pipsvängen.
Läs mycket här på forumet, jag tycker det hjälper en hel del och skriv i din tråd. Jag läser mina inlägg varje dag för och förstå hur illa det har varit och att jag inte vill hamna där igen. Det är bara inte så värt det!!
Stort lycka till!!!

anonym11208

Tack Tove! Lycka till själv! Min strategi är att inte ha vin hemma och ska jag "unna" mig någon gång i frantiden, så ska jag inte köpa en box, utan kanske en halvflaska, men just nu är jag inge sugen alls, fast detta är bara min tredje dag utan alkohol. Men jag tycker faktiskt att jag redan ser lite piggare ut, inte så pluffsig som jag brukar.

anonym11208

Har varit inne förut på denna sajt och läst och måste säga vilken otrolig värme det är här! Glad att jag börjat skriva, det är nog bra att få skriva av sig lite. Nu ska jag sova, och i morgon vaknar jag upp utan att vara torr i halsen, utan en sur andedräkt. Det ska bli härligt!

Tove 2015

Hoppas att du sov gott och hade en go känsla imorse av och slippa både må och lukta pyton.
Jag tycker jag ser fräschare ut i ansiktet och magen känns mindre svullen och sur efter 1 vecka utan vin. :-)

Tove 2015

Ja det är gott och slippa fundera på om man luktar, verkar seg eller ser allmänt sliten ut.
Sedan är det ju skönt och slippa hitta på alla nödlögner som man drar när folk undrar hur man mår, för att de tycker man ser trött ut.
Det är ju det att man måste lägga lögnerna på minnet så att man har koll på vad som är sagt och inte. Kan ju inte dra hur många förkylningar som helst.
Man slipper väldigt mycket när man slutat med alkoholen.
Det man inte slipper är en jäkla massa man.... :-)
På 5 meningar har jag lyckats få in 10 man ... suck. MEN jag orkar inte tänka ut nya ordval och meningar.... Ha ha. :-)
Vi e jätteduktiga tycker jag, Hejja oss!!

Saga1

Bra jobbat!
Jag har också mitt värsta vinsug på eftermiddagen på jobbet. Som att jag längtar hem till avkoppling. Omprogramering nödvändig!
När jag väl är hemma och det gått en timma - då går det över.
Håller med Tove. Heja oss!!

Kram Saga