4:e nyktra dagen idag. Druckit i snitt 1/2 låda rött dagligen i sex år drygt...

Sömnproblem från helvetet med svettningar och frossa.... När jag väl somnar vill säga...
Nedstämd och rastlös

Vill lära mig dricka måttligt, inte börja dagen med ett glas bara för att det är helg t ex...

Suck

Det fysiska släpper inom en dag eller två, själv hade jag hörselhallucinationer.....! Lider med dig, men häng i, vi är många! Kolla runt på forumet så får du se. Kram!

Vändningen

Kroppen kommer att behöva ställa om en hel del i maskineriet. Till och med hjärnan lär sig nyttja en biprodukt från etanolen som bränsle. Jag har också min 4'e nyktra dag idag och jag märker inget fysiskt sådär, men en ovana rent allmänt. Jag vet ju hur jag brukar må och vara på fredagkvällar, så för mig är det mer en slags förvirring. Kämpa på!

PP

Faktum är att det redan har blivit bättre i och med att du inte fyller på med mer alkohol i systemet.
Kruxet är bara att den första tiden uppfattar vi förbättringen som en försämring.
Framöver går det stadigt uppåt. Kämpa på, en dag i taget. Är tufft men med stark vilja går det!

Tankar om att kunna normaldricka bör du skjuta på framtiden. En avlägsen framtid....

Lycka till!

//PP