Har berättat för min närmaste vänner under dagarna att jag inte tänker vara med ut och supa längre, berätta inte allt

Men berättade om min uppfattning och att jag tappar kontrollen, blir som dr jekyll och mr hyde, de är inte rätt mot mig själv att aktivt välja skada mig själv på de viset, alla behöver inte veta allt Men att dela med sig och förklara devis göra att man slipper förklara varje gång varför man inte vill vara med och supa, festa och vara den kul typen som.hänger med på alla efter fester men vaknar upp och har missluckor om gårdagen och ha ångest över vad man gjort eller inte gjort, för man vet inte liksom!!!

Men just erkänna för sig själv att man har ett problem och dra upp de med dom.närmast gööör att man kan Jobba med sig själv, sitt problem och utan pressen från *vänner och fest läge* samt att bryta med dom som festar hårdast för dom är man bara en jävla.party pingla men dom ser inte demonerna som lever sedan :-/

LenaNyman

Du verkar kommit långt redan, women84. Det är starkt att gå ut på det där viset som du gjort och samtidigt är det ju också ett sätt att sätta ner foten inför sig själv. Fy, ja, minnesluckorna... Usch. Gjorde jag bort mig eller gick det vägen med allt igårkväll och natt? Man ligger och funderar och håller på att dö av ångest och kallsvett och fan och hans moster.

Fint att läsa att du nu gett dig själv ett handlingsutrymme. Stort lycka till fortsättningsvis också!

/L

women84

Jag har sagt de förr till dom, men bara sagt ja pallar inte pallar, är för trött och ja blir så bakis m.m men aldrig förklarat den riktiga anlendingen med minnesluckor och att man liksom dränker sina demoner för när alkoholen kommer in så förstärker man ju dom och så försöker man döva dom lite till

Näää minnesluckorna är hemska man vaknar upp med ett jack i knät eller en känsla av att man sagt eller gjort nåt riktigt dumt kvällen innan och ångest känsla som sitter i flera dagar efter åt!

Ja kände de att skall jag lyckas avfärda ett beteende som jag sysslat med i flera år sååå måste jag vara ärlig mot mig själv och faktiskt att erkänna de är att dela de

Sedan tack lena för de du skrev de göör än ännu mer pepp att man får creed för att man gjort de!

LenaNyman

Blir glad när jag ser vilken insikt som vilar i dina ord. Jag minns så väl när jag var tvungen att omformulera mitt "Jag har inte problem med alkohol, jag har problem utan" till "Jag har problem både med och utan alkohol". Det verkar som att du kommit dithän också nu. Tufft. Modigt. Ärligt. Tack själv. :)

women84

Saken hör väl till den att jag har en mor som är alkolist och tab missbrukare, jag har själv valt att bryta med henne dom senaste åren

Men min förnekels är att jag alltid sagt jag är inte som min mamma, hon har problem inte jag jag skall aldrig bli som henne, jag har kontroll jag blir bara för full ibaland

Den där klassiska förnekels, den är fantastisk den på sitt egan vis *vis ironi i de hela*

Men vaknade upp efter en blackout fylla här om helgen och insåg att mitt impulsiva och vårdslösa beetende kan kosta mig en männsika som klivit in i mitt liv efter 4 år som singel innan och ingås att mitt förhållande till alkohol och vårdslöst beetende och den bristande impuls kontrollen isamband mee alkohol göra att jag kunde förlora honom, men samtidigt hade de inte hänt kanske jag inte vaknat upp och förstått vilken relation jag och alkohol har till varandra, nej jag skyller inte på alkoholen, jag säger att min relation till den göööra att jag skadar mig själv.

Sååå jag vaknade upp och insåg att jag höll på bli min mamma och hennes sätt att hantera problem var min verklighet.

Man kan aldrig skylla på alkoholen, men man kan välja att inse sin relation till den!

Jag super inte var och varannan dag, men de går perioder där de blir lite varje dag och då ökar suget efter fylle fest och så sitter jag där dräng full!

Ååååå stark jobbat av sig också som sitter här skriver om de, pratar om de, man inser att ens kamp är de fler som utfärdar och man kan byta erfarenheter och kunskap

Har faktiskt skrivit in mig hos vuxen psyk och skall ta en psykolog till hjälp för att hitta roten till varför och därför, hur just jag kan finna mitt sätt undvika fällorna. För oftast när man varit städat ett tag tänker man nu borde de gååå bra men de blir bara nya återfall

Och en jätte kram till dig i natten! <3

Och välkommen i klubben! Läs runt här på forumet så inser du att du i princip kan lägga karbonpapper över vad vi andra skriver. Vi är många som har det som du! Kram

Härinne kan man vara ärlig, med allt om man vill. Ibland får man sanningen speglad tillbaka men alltid med välvilja. Vi sitter ju alla i samma båt på olika sätt.

women84

Var just därför jag gick med här, samtidigt som man kan bolla tankar, så får man läsa om andra och man kan dela mig sig av sig själv och bara anonym

Vändningen

Att våga posta här, våga berätta för någon/några vänner och våga erkänna för sig själv är kanonbra! För flera av oss så blir det en sådan händelse som du precis skrev som ruskar om en lite och får en att känna "nej, nu räcker det!".. det är synd det ska gå så långt, men samtidigt på ett sätt skönt också att det inte gick längre! Du har ju som du skriver en till person att ta hänsyn till också.

Kämpa på nu!

women84

Självklart är de tragiskt att de skall behöva gååå så långt, men samtigt hade de inte hänt kanske jag inte insett mina problem och jag gått ännu längre ner i träsket och de gått åt helvete ännu mer!

Såg situationen som en räddning för att seee mitt beetende mönster men samtidigt ett fördärv för att de skapar ju ångest i sin tur.....

Men tack för peppet, de är behövligt och den här sidan är full av fantastiska människor och alla har sin egan kamp att brottas med!

Men en eloge till alla medlemmar som är med här och delar sin historier <3